"nie ma co się porywać z motyką na słońce"
Różni ludzie mają różne podejście, osobiście jestem za stawianiem sobie zbyt ambitnych celów i szybkim nadrabianiem wiedzy, niż sztucznym spowalnianiem rozwoju. W tym przypadku rzucenie się na głęboką wodę nie sprawi że się utopisz... co najwyżej zrobisz liste jakiej wiedzy jeszcze ci brakuje (z biegiem nauki ta lista powinna rozszerzać się szybciej niż maleć)
Jak juz wybiorę jakąś bibliotekę- to jaką?
Najlepiej przetestuj różne opcje i wybierz coś dla siebie, sprawdzenie jak wygląda alternatywa może być pomocne w przyszłości, kiedyś więcej o tym napisałem tutaj https://faqprogramisty.pl/5-jaki-jezyk-programowania-wybrac/
Warto już po napisaniu gry, przejrzeć na internecie inne podejścia do danego projektu?
Na tym polega nauka, powinieneś uczyć się i eksperymentować, żeby robić rzeczy coraz lepiej, a nie klepać projekty pod ilość i powtarzać ciągle te same błędy
Są ludzie którzy po 4 latach "nauki" mają poziom jak po 3 miesiącach... tak samo jak ludzie którzy w cv mają wpisane ponad 20 lat doświadczenia, a z rozwojem zatrzymali się przynajmniej 10 lat temu (wbrew pozorom mnóstwo jest takich ludzi, lepiej nie być jednym z nich)