• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Szkoła, dalsza droga

Object Storage Arubacloud
+9 głosów
468 wizyt
pytanie zadane 9 kwietnia 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Kimi Bywalec (2,050 p.)
Witam, przeczytałem i ogarnąłem poradnik do C++ wydawnictwa helion oraz poradniki pana Mirka i uważam ze cos umiem. Nadszedł czas zeby sie sprawdzic.Jaki projekt polecacie napisac własnie zeby sie sprawdzic? Jaki nastepny jezyk wybrac?

Jako iz nie chce robic spamu dodam kolejne pytanie.Jestem uczniem 3kl gimnazjum i zamierzam wybrac Technikum informatyczne tylko jest jeden problem.Matematyka za bardzo mi nie idzie.Czy potrzeba w tej szkole jakis wielkich umiejetnosci? Czy w późniejszym zyciu  zawodowym przydaje sie?

7 odpowiedzi

+6 głosów
odpowiedź 9 kwietnia 2015 przez iwan9449 Pasjonat (20,810 p.)
Matematyka jest w informatyce bardzo ważna, jeżeli wiążesz swoją przyszłość z programowaniem to zdecydowanie pwinieneś popracować nad matematyką :)
+5 głosów
odpowiedź 9 kwietnia 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)

Wybierz technikum informatyczne, jeśli chcesz programować. Co do projektu, nie ma co mówić że się całkowicie umie C++, bo ten język stwarza nieograniczone możliwości. W ramach udowodnienia, że coś umiesz, naucz się jakiejś biblioteki do C++, np. Qt (polecam) oraz napisz w niej aplikację okienkową (jaką tam sobie chcesz, na pewno masz jakieś pomysły). Co do matematyki, ona jest potrzebna w programowaniu. Szczególnie jakbyś chciał pisać gry. Poza tym w życiu też się przydaje, bo rozwija analityczne myślenie. Link do Qt:

http://www.qt.io/

+4 głosów
odpowiedź 9 kwietnia 2015 przez daan Pasjonat (17,640 p.)