Nie zabardzo rozumiem pytanie, moze dlatego ze jest zle sformulowane a moze dlatego ze jestem po 6 piwach. W kazdym badz razie, jak to w kursie pana Miroslawa bylo do pisania gier swietnie sprawdzaja sie KLASY a szczegolnie takie pojecie jak DZIEDZICZENIE a szczegolancko szczegolnie jak ABSTRAKCJE. Przykladowo wyobraz sobie sytuacje ze klasa to pojemnik z pulkami. np klasa CZARODZIEJ. Myslisz sobie no dobra czarodziej no ale co z tego????????????? a ja odpowiem no a to z tego ze czarodziej moze byc np Dobry i zly // czarnomagiczny i bialomagiczny // dlugobrody i krotkobrody albo wszystkie razem specjalizacje okreslaja jeden TYP osoby CZARODZIEJA. I np dla tej klasy okreslamy sobie sile,inteligencje,moc czarow, zakon, wierzenia, uczucia, i wiele wiele innych cech charakteru ktore wplywaja na rozwoj rozgrywki / walke. Kazdy ten typ czarodzieja definiuje inne wartosci w tej klasie to chyba proste, ale co w tym wszystkim jest najwazniejsze?? Too ze myslisz sobie: Moja gra jest doskonala ale stoi w miejscu nie rozwija sie, i nie ma zmian a gracze staja sie znudzeni monotonna fabula. Wtedy patrzysz o klasa CZARODZIEJ, a gdyby dodac do tej klasy nowa wartosc??? np POCHODZENIE ? z latwosicia w tedy w jednym miejscu mozesz dodac taka rzecz, malo tego jeazeli dobrze bedziesz prowadzil kod, to dodanie takiej jedenj wartosci wplynie na wszystkie wartosci w calym kodzie dzieki czemu zoptymalizujesz postacie/ zmienisz. ale sie rozpisalem do cholery :D sorry ale wyobraznia alkoholowa mnie poniosla haha :) pozdrawiam :)
edit:
przeczytalem Twoje pytanie i chyba zrozumialem, ciekawi Cie to jak to dziala, a no tak ze komputer patrzy sobie o taka i taka funkcje potrzebuje tyle i tyle miejsca na to i na to no to walne ja w to miejsce pamieci oraz przydziele jej tyle i tyle miejsca, i kazdej z osobna zrobie to samo... Pytanie teraz czy o to Ci chodzi, bo mowisz mam 10 przeciwnikow i oni sa wywolani jedna i ta sama funkcja. To chyba cos nie tak. a co gdyby skrocic ten kod i przeciwnik poprostu byl obiektem klasy, wywolujesz 10 konstruktorow przypisujac do innych zmiennych a na koncu to osobne funkcje sprawdzaja, monitoruja iw ykonuja ich dzialania. Nie wiem zczy dobrze to wszstko wyjanislaem