• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Problem z ''większym TicTacToe"

Object Storage Arubacloud
0 głosów
208 wizyt
pytanie zadane 1 maja 2015 w C i C++ przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
zamknięte 18 maja 2015 przez katolik6

Jak w temacie robię gierkę tego typu. Doszedłem do okodowania wstawiania pionków. Problem jest taki: Gdy klikam na pola y=0-9 pionek wstawia się w pole y+=20 pozostałe są w porządku. To jest kod:

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;

TImage *pole[20][20];
POINT mysz;
int x, y;

void biale(int x, int y,TImage *Image1)
{
        pole[x][y]->Picture->LoadFromFile("white.bmp");
        pole[x][y]->Tag=1;
        Image1->Picture->LoadFromFile("black.bmp");
        Image1->Tag=2;
}

//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
for (int i = 0; i < 30; i++)
  {
    for (int j = 0; j < 30; j++)
    {
      pole[j][i] = new TImage(Form1);
      pole[j][i]->Left =20*j;
      pole[j][i]->Top =20*i;
      pole[j][i]->AutoSize=true;
      pole[j][i]->Picture->LoadFromFile("empty.bmp");
      pole[j][i]->Visible=true;
      pole[j][i]->Tag=0;
      pole[j][i]->Parent=Form1;
      pole[j][i]->OnClick=Image1Click;
    }
  }
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Timer1Timer(TObject *Sender)
{
      mysz.x=Mouse->CursorPos.x;
      mysz.y=Mouse->CursorPos.y;
      Label1->Caption=IntToStr(mysz.x)+" : "+IntToStr(mysz.y);
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Image1Click(TObject *Sender)
{
        x=(mysz.x-8-Form1->Left)/20;
        y=(mysz.y-30-Form1->Top)/20:
        Label2->Caption=IntToStr(x)+" : "+IntToStr(y);
        biale(x, y, Image1);
}
//---------------------------------------------------------------------------

Z obiektów wstawiłem tylko Timer1, Image1 do pokazywania ruchu, Label1 pokazuje pozycję myszy, Label2 które pole kliknięte. Jeśli macie chwilkę, to proszę, zerknijcie na to, nie mam pojęcia o co chodzi :(

komentarz zamknięcia: uzyskano wyczerpującą odpowiedź

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 16 maja 2015 przez Bartek85 Mądrala (7,440 p.)
wybrane 18 maja 2015 przez katolik6
 
Najlepsza
Pierwsza uwaga, zanim ktoś dalej zacznie analizowac kod. Masz zadeklarowaną dwuwymiraową tablicę [20,20], a w petli(pętlach) iterujesz po tablicy [30,30]. Nieświadome "jeżdżenie po pamięci", nie przynosi dobrych skutków ;)
komentarz 18 maja 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
Dzięki! Działa, nie zauważyłem :D wcześniej eksperymentowałem z optymalną ilością pól, pewnie dlatego przeoczyłem. Zamykam
komentarz 18 maja 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
Swoją drogą program ciekawie zareagował i mając TImage *tablica [20][20] wykonując operacje na tablica [30][30] użył tablica [10][10]. Do tego tablica ta była w dwóch miejscach: 10,10 i 30,30 (pewnie zbugowało się czyszczenie ekranu, ale i tak ciekawe).
komentarz 19 maja 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
Gra gotowa, piszę bota, który już działa, choć jego poziom trudności oceniłbym na very easy, jak skończę dam kod i program w pytaniu z ankietą jak się podoba.

P.S. Ten bot jest ogromny...
komentarz 20 maja 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 375 wizyt
pytanie zadane 21 czerwca 2015 w C i C++ przez Shiro Stary wyjadacz (10,300 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 125 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 325 wizyt
pytanie zadane 10 grudnia 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez VGB Początkujący (370 p.)

92,631 zapytań

141,498 odpowiedzi

319,872 komentarzy

62,011 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...