• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Słowo static w unity3d

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,168 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2016 w OpenGL, Unity przez Sławek Obywatel (1,270 p.)
Witam wszystkich mam problem w Unity3d mianowicie gdy chcę pobrać zmienną typu monety z tego skryptu:

using UnityEngine;
using System.Collections;
using UnityEngine.UI;
public class Trigger : MonoBehaviour {

    static float monety = 0f;

    void OnCollisionEnter(Collision kolis)
    {
        
        if (kolis.gameObject.tag == "platforma" || kolis.gameObject.tag =="kuleczka") {
            monety += 1;

            Destroy (gameObject);
            GameObject go = GameObject.FindWithTag ("coins");
            go.GetComponentInChildren<Text> ().text = monety.ToString ();
        }
    }
}

ze skryptu:

public void Przyciskkup()
    {
        GameObject go = GameObject.FindWithTag ("coins");
        Trigger trigger = go.GetComponent<Trigger> ();
        if (trigger.monety) {
        }
    }

wtedy wyskakuje mi cos takiego:

 Nie można uzyskać dostępu do członka „Trigger.monety” przy użyciu odwołania do wystąpienia. Należy użyć nazwy typu jako kwalifikatora. (CS0176) (Assembly-CSharp)

 

nie wiem o co chodzi z tym byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi pomógł bo prawie skończyłem swoje grę i tylko został mi ten problem

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 31 maja 2016 przez niezalogowany
  1. Wrzuć kod w code http://forum.pasja-informatyki.pl/faq#faq1
  2. Zmień sobie język IDE (pewnie VS) na angielski to będzie ci łatwiej szukać błędów  w sieci

Zamiast trigger.monety użyj Trigger.monety

0 głosów
odpowiedź 31 maja 2016 przez Sławek Obywatel (1,270 p.)
przepraszam ale zapomniałem napisać że metoda Przyciskkup jest wywoływana z innego miejsca ale nie należy się tym martwić wiem że wywoływanie tej metody działa poprawnie bo testowałem
0 głosów
odpowiedź 31 maja 2016 przez Sławek Obywatel (1,270 p.)
dziękuje już rozwiązałem problem

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 347 wizyt
pytanie zadane 30 marca 2019 w OpenGL, Unity przez trixter310 Obywatel (1,440 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 759 wizyt
pytanie zadane 8 października 2018 w OpenGL, Unity przez HitMan Użytkownik (850 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 767 wizyt
pytanie zadane 31 sierpnia 2018 w OpenGL, Unity przez NEFOS Początkujący (320 p.)

92,626 zapytań

141,486 odpowiedzi

319,849 komentarzy

62,009 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...