• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kurs asemblera?

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
17,468 wizyt
pytanie zadane 3 stycznia 2016 w Inne języki przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Cześć, mam pewien problem:

Chciałbym nauczyć się programować w asemblerze, ale nie jestem informatykiem i szczerze mówiąc nie potrafię zrozumieć informatycznego bełkotu w wielu kursach programowania. Cóż, uczę się właśnie C++, choć z braku czasu i chcęci trochę zaniedbałem naukę w tym języku, ponieważ w praktyce przyda mi się asembler, to niespecjalnie chce mi się kontynuować nauki w C++. Będę potrzebował go do programowania mikroprocesorów i być może systemów operacyjnych dla robotów lub komputerów, które będą nimi zarządzały. Ponieważ wybieram się na studia zagranicą, będzie mi jeszcze ciężej pojąć programowanie. Mógłby mi ktoś podrzucić tutaj jakiś kurs, w którym wytłumaczone jest wszystko najprościej jak się da?

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 3 stycznia 2016 przez Magicone Nałogowiec (45,100 p.)
wybrane 17 października 2018 przez Eliro
 
Najlepsza

Tylko wiesz, elektronikę się dzisiaj pisze głównie w C, mało kto używa do tego języka asemblera, z tego względu, że ciężko byłoby ogarnąć większy projekt, niż np. prosty termometr. Tak właściwie większość interpreterów czy kompilatorów też jest właśnie budowana na C. W przeciwieństwie do C, sam assembly jest nijak przenośny. :v

komentarz 6 stycznia 2016 przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Ale asembler jest szybszy i mniej zajmuje. Zresztą można połączyć te dwa języki.
+2 głosów
odpowiedź 3 stycznia 2016 przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)

Znalazłem post sprzed jakiegoś tam czasu. Kolega ładnie tam podlinkował wiele rzeczy :) 

https://forum.pasja-informatyki.pl/28509/nauka-asemblera

0 głosów
odpowiedź 3 stycznia 2016 przez Colossus Mądrala (6,410 p.)