Witam, jako że nauka JS przez pisanie prostych gier wydaje mi się ciekawsza niż przez pisanie skryptów na strony, to postanowiłem tym razem napisać szachy. Pomyślałem że to będzie dobry sposób na poćwiczenie obiekowego JS. Niestety gdy napisałem jakieś 150 lini i spojrzałem na swój kod poczułem się jak Janusz obiektowości. W uproszczeniu wygląda on tak.
$('img').on('mousedown',function(){
var obj = new figura(figure, colour, position);
});
function figura (figure,colour, position) {
this.figure = figure;
this.colour = colour;
this.position = position;
this.possibleMoves = function(){
switch (this.figure){
case 'pionek':
//logika licząca wszystke możliwe ruchy pionka
break;
case: 'wieza'
itd.........
Jak widać po kliknięciu na obrazek figury uruchamia sie funkcja która przekazuje 3 parametry do konstruktora, na podstawie którego, jest tworzony obiekt który ma obliczone wszystkie możliwe ruchy
Mógłby ktoś powiedzieć czy to ma w ogóle jakiś sens, żeby w konstruktorze robić takiego switcha?
A jeśli nie bardzo to jak wszystko sensownie napisać. Z góry dzięki za pomoc i jeśli komuś mózg wypadł po spojrzeniu na kod to jedynie mogę się usprawiedliwić że to moje pierwsze zetknięcie z programowaniem obiektowym.