Witam. czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co to jest konstruktor bezargumentowy i o co chodzi z tym wypełnianiem?
"Dodaj konstruktor bezargumentowy, który uzupełni pola tak, aby powstał obiekt będący kwadratem jednostkowym. Konstruktor powinien wypełnić wszystkie pola klasy."
Figura.h(#pragma once
#include <iostream>
using namespace std;
class Figura
{
double pole;
double obwod;
double *tab;
int ile_bokow;
public:
Figura(int=0);
~Figura();
void setBoki();
void getBoki();
};)
Figura.cpp(
#include "Figura.h"
void Figura::setBoki()
{
cout<<"Podaj liczbe bokow: "<<endl;//wczytuje liczbe bokow
cin>>ile_bokow;
for(int k=0; k<ile_bokow; k++)
{
cout<< "Podaj wartosc boku nr "<<k+1<<endl;
cin >> tab[k];
}
obwod = 0;
for(int i=0;i<ile_bokow; i++ )
{
obwod = obwod + tab[i];
}
pole=0;
if(ile_bokow==3)
{
if(tab[0]+tab[1]>tab[2])
{
pole=(tab[0]+tab[1]+tab[2])/2;
}
else if(tab[0]+tab[2]>tab[1])
{
pole=(tab[0]+tab[1]+tab[2])/2;
}
else if(tab[2]+tab[1]>tab[0])
{
pole=(tab[0]+tab[1]+tab[2])/2;
}
else
{
cout<<"to nie jest trojkat"<<endl;
}
}
else
cout<<"to nie jest trojkat"<<endl;
}
void Figura::getBoki()
{
for(int k=0; k<ile_bokow; k++)
{
cout<<endl<<"Wartosc boku nr: "<<k+1<<" = "<<tab[k];
}
cout<<endl<<"Obwod tej figury to: "<<obwod<<endl;
if(ile_bokow==3)
{
cout<<"Pole trojkata to: "<<pole<<endl;
}
else
{
cout<<"koniec"<<endl;
}
}
Figura::Figura(int b)
{
ile_bokow=b;
tab=new double[b];
}
Figura::~Figura()
{
})