#include <iostream>
#include <winsock2.h>
#include <conio.h>
#define ROZMIAR_BUFORA_WIADOMOSCI 10
#define winSock_ver MAKEWORD(2,0)
using namespace std;
int main(void)
{ //deklarujemy zmiene
WSADATA CurrentSockVer;
SOCKET s;
struct sockaddr_in ServerAdress;
char *wiadomosc="Tu klient\n",
*adres="127.0.0.1",
bufor_wiadomosci[ROZMIAR_BUFORA_WIADOMOSCI],
*wskaznik_do_bufora;
int dlugosc_bufora_wiadomosci;
cout<<"Klient aplikacji testowej wystartowal !!!"<<endl;
cout<<"Inicjujemy biblioteke winsock !!!"<<endl;
//inicjacja biblioteki winsock
WSAStartup(winSock_ver,&CurrentSockVer);
cout<<"Tworzymy gniazdo !!!"<<endl;
//tworzymy gniazdo
s=socket(AF_INET,SOCK_STREAM,0);</span>
//ustawienie adresu serwera
ServerAdress.sin_family=AF_INET;
ServerAdress.sin_port=htons(2000);
ServerAdress.sin_addr.s_addr=inet_addr(adres);
cout<<"Nawiazujemy polaczenie z serwerem !!!"<<endl;
Witam. To mój pierwszy post na forum , więc prosze o wyrozumiałość:). Niedawno zacząłem uczyć się programownia sieciowego w ramach biblioteki winsock. W internecie znalazłem przykładowy kod dla klienta, który mniej wiecej już rozumiem , ale nie mogę go niestety zrozumieć w całości. Chodzi mi konkretnie o linjki 9 i 10. Przy SOCKET i WSDATA nie ma żadnej deklaracji typu int, char itd. Czy to rodzaj struktury? Jak rozumiem ta zmienna ma później przypisaną funkcję ? w linijce 23 ( s=socket(AF_INET,SOCK_STREAM,0);)?
Przepraszam jeśli napisałem to niezrozumiale , ale próbowałem przekazać jak najlepiej o co mi chodzi. Pozdrawiam.