• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pygame- kod sterowania kwadratem

Object Storage Arubacloud
+1 głos
421 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2022 w Python przez crispia Nowicjusz (150 p.)

Wieczne początki z Pythonem i programowaniem

Chciałem w ramach treningu  napisać kod który wyświetla dwa kwadraty. Poruszamy jednym z nich (niebieskim) wokół zielonego tak aby kwadrat sterowany przez użytkownika nie „wchodził” na zielony.  Tu pojawia się moje pytanie. Chciałem to zrobić jak poniżej. Przy  tym kodzie współrzędna x obu kwadratów, po ich zetknięciu  jest jednak przy każdym obiegu pętli zdarzeń while taka sama. Niebieski kwadrat po zetknięciu z zielonym nie przesuwa się w lewo i prawo.

czy da się stworzyć taki warunek if aby dało się przesunąć kwadrat niebieski w prawo, za zielony kwadrat ( przy użyciu   

if event.key==pygame.K_UP: 

  lub cofnąć go w lewo.

Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

 

import pygame
from sys import exit
pygame.init()

screen=pygame.display.set_mode((800,400))
pygame.display.set_caption('Square')
clock=pygame.time.Clock()



GREEN=(0,255,0)
BLUE=(0,0,255)


green_square_x_pos=500
green_square_y_pos=100

blue_square_x_pos=250
blue_square_y_pos=100


while True:
    for event in pygame.event.get():
        if event.type==pygame.QUIT:
            pygame.quit()
            exit()



    if event.type==pygame.KEYDOWN:
        if event.key==pygame.K_LEFT:
            if(square_green.left==square_blue.right):
                
                blue_square_x_pos==green_square_x_pos
            else:
            
                blue_square_x_pos-=2


        if event.key==pygame.K_RIGHT:
            if(square_blue.right==square_green.left):
                blue_square_x_pos==green_square_x_pos
            else: 
            
                blue_square_x_pos+=2



screen.fill((0,0,0))

    square_green=pygame.draw.rect(screen,GREEN,(green_square_x_pos,green_square_y_pos,100,100))
    
    square_blue=pygame.draw.rect(screen,BLUE,(blue_square_x_pos,blue_square_y_pos,100,100))

pygame.display.update()
clock.tick(60)

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 18 marca 2022 przez VBService Ekspert (253,420 p.)

Spróbuj użyć:  smiley

 

przykład

import pygame
from pygame.locals import *
from sys import exit
pygame.init()

window_size = (800, 400) 
window = pygame.display.set_mode(window_size)
pygame.display.set_caption('Square')
clock = pygame.time.Clock() 
 
GREEN = (0, 255, 0)
BLUE  = (0, 0, 255)
BLACK = (0, 0, 0)
 
green_square_x_pos = 500
green_square_y_pos = 100
 
blue_square_x_pos = 250
blue_square_y_pos = 100

window_frame = Rect(0, 0, window_size[0], window_size[1])
square_green = Rect(green_square_x_pos, green_square_y_pos, 100, 100)
square_blue  = Rect(blue_square_x_pos, blue_square_y_pos, 100, 100)

pixel_step = 5
 
while True:
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:
            pygame.quit()
            exit()

        blue_square_x_pos = 0
        blue_square_y_pos = 0
        
        if event.type == pygame.KEYDOWN:            
            if event.key == pygame.K_RIGHT:
                blue_square_x_pos = pixel_step
                    
            if event.key == pygame.K_LEFT:
                blue_square_x_pos = -pixel_step

            if event.key == pygame.K_DOWN:
                blue_square_y_pos = pixel_step
                    
            if event.key == pygame.K_UP:
                blue_square_y_pos = -pixel_step                

        square_blue.move_ip(blue_square_x_pos, blue_square_y_pos)            
        collide = pygame.Rect.colliderect(square_blue, square_green)

        if collide:
            if event.key == pygame.K_RIGHT:
                blue_square_x_pos = -pixel_step
                    
            if event.key == pygame.K_LEFT:
                blue_square_x_pos = pixel_step
                
            if event.key == pygame.K_DOWN:
                blue_square_y_pos = -pixel_step
                    
            if event.key == pygame.K_UP:
                blue_square_y_pos = pixel_step
                
            square_blue.move_ip(blue_square_x_pos, blue_square_y_pos)

        square_blue.clamp_ip(window_frame)
 
    window.fill(BLACK)
 
    pygame.draw.rect(window, GREEN, square_green)
    pygame.draw.rect(window, BLUE, square_blue)
    
    pygame.display.flip()
    clock.tick(60)

 

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 226 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2022 w Python przez Karp.exe Początkujący (340 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 58 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 277 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2023 w Python przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

92,580 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,665 komentarzy

61,965 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...