_tmain nie podoba mi sie na nazwa :
- nic nie mówi
- podkresleniem zazwyczaj poprzedzamy pola prywatne a to funkcja i program bez obiektowości
- pozostałe metody są po polsku a kod powinien być spójny lingwistycznie proponuje starać się pisac po angielsku nawet jesli nie potrafisz to leć z słownikiem i ćwicz :)
Nazwy poziomów do tablicy to samo z zakresami wtedy to całe
switch (poziom_trudnosci)
{
case '1':
zakres_max = 100;
cout << "Trudność gry ustawiona na Łatwy!" << endl;
Sleep(1500);
break;
case '2':
zakres_max = 250;
cout << "Trudność gry ustawiona na Normalny!" << endl;
Sleep(1500);
break;
case '3':
zakres_max = 500;
cout << "Trudność gry ustawiona na Trudny !" << endl;
Sleep(1500);
break;
case '4':
zakres_max = 1000;
cout << "Trudność gry ustawiona na Hardcore !" << endl;
Sleep(1500);
break;
default:
break;
}
Bedziesz mógł zamieniać na
if (poziom_trudnosci>0 && poziom_trudnosci<4)
{
zakres_max = zakres_poziomow[poziom_trudnosci];
cout << "Trudność gry ustawiona na "<< nazwy_poziomow[poziom_trudnosci] <<" !" << endl;
Sleep(1500);
}
im mniej kodu tym lepiej ! postaraj się też reszte programu menu itp gdzie są pokazywane poziomy przepisać na pokazywanie tego z tej tablicy(na pętli for) jeśli uda ci się zrobić tak ze bedzie wystarczyło dopisac nowy indeks do 2 tablic zeby dodać nowy poziom to mozna powiedzieć ze kod jest elastyczny :D
Co do zmienych globalnych to mogłeś zrobić jedną strukture która by grupowała te wszystkie zmienne a przy okazji był by tylko jeden wskaźnik.