• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Linux-od czego zacząć?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
3,426 wizyt
pytanie zadane 2 marca 2020 w Systemy operacyjne, programy przez Anahan89 Obywatel (1,320 p.)
Hej,

nazywam się Dawid, od jakiegoś czasu planuję porobić coś fajnego w wolnym czasie, zamiast siedzieć bezczynnie na YT po pracy. Odnalazłem kanał Pasja Informatyki, który mnie mocno zainspirował. Postanowiłem zainstalować na dysku zewnętrznym SSD, Linuxa (Ubuntu) i zacząć uczyć się tego systemu oraz na nim "pracować w wolnym czasie" (nauka C++).

Moje pytanie brzmi- od czego powinienem zacząć jeśli jestem osobą początkującą? Co powinienem wiedzieć, jakie komendy muszę mieć w jednym paluszku? Czy są/macie jakieś ćwiczenia dzięki którym jestem w stanie się uczyć? Może jakieś ciekawe publikacje czy książki które warto poczytać? Fajnie jakby opanowanie systemu dało się połączyć z nauką programowania w C++.

Dzięki wielkie za wskazówki

Pozdrawiam,
komentarz 3 marca 2020 przez RaDeK-2020 Użytkownik (670 p.)
Zainstaluj sobie linuxa bez nakładki graficznej fajna zabawa. Polecam porobić skrypty w basch'u lub w pythonie (bo można). Oswoisz się z samym terminalem. Może ci się to przydać w pracy jako programista (większość komend linuxowych działa w MacOs).

6 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 2 marca 2020 przez Benek Szeryf (91,050 p.)
Ja bym się nie skupiał na konkretnych komendach, bo i tak ich nie zapamiętasz. Po prostu zacznij robić dokładnie to samo, co robiłeś dotychczas na komputerze. Jeśli chcesz zainstalować oprogramowanie, spróbuj to zrobić w intuicyjny sposób (pewnie klikając w okienka). Jeśli chcesz otworzyć jakiś program, poszukaj graficznego menu, w które możesz wpisać nazwę dowolnego programu i go otworzyć. Oswajaj się z całym systemem na luzie. Używaj przeglądarki, kopiuj zdjęcia z telefonu do stworzonego przez siebie folderu itd.