• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

jak zrobić konwerter walut używający bieżących danych z strony NBP w pythonie

Object Storage Arubacloud
+1 głos
2,631 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2020 w Python przez gawronek45 Nowicjusz (130 p.)
edycja 20 stycznia 2020 przez gawronek45

Jestem bardzo początkującym informatykiem (nie uczęszczam na studia informatyczne). Jako projekt na zaliczenie przedmiotu dostałam takie zadanie: "Stwórz program przeliczający waluty, korzystający z aktualnego kursu NBP z http://api.nbp.pl." Proszę o pomoc, ponieważ znam tylko podstawy Pythona i nie do końca wiem jak sobie z tym poradzić. Czytałam również różne fora ale nie rozumiem za bardzo o co w tym wszystkim chodzi. Send some help. Z góry dziękuję. Profesor kazał kierować się tym tutorialem " https://www.dataquest.io/blog/python-api-tutorial/?fbclid=IwAR2zPYXyX0sx95wFp7sjYPyi8duJwU8O9PjIwJJLrvezTijVt5JrWL2kXd4 ".

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 14 stycznia 2020 przez RafalS VIP (122,820 p.)

Np tak:

import requests

url_template = "http://api.nbp.pl/api/exchangerates/rates/a/{currency_code}"
while True:
    value, currency_code = input("Podaj kwotę do przeliczenia. Np 12.5 CHF\n").split()
    rate = requests.get(url_template.format(currency_code)).json()["rates"][0]["mid"]
    print(f"{value} {currency_code} = {rate * float(value)} PLN")

 

komentarz 15 stycznia 2020 przez gawronek45 Nowicjusz (130 p.)
Niestety nie działa mi ten projekt. Wyskakuje okienko, wpisuję nawet podany przykład "12.5 CHF" i wyskakuje błąd w 6 wersie.
komentarz 15 stycznia 2020 przez RafalS VIP (122,820 p.)
requests to nie jest standardowy pakiet. Musisz go pobrać. W konsoli pip install requests

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,953 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 773 wizyt
pytanie zadane 25 sierpnia 2022 w JavaScript przez vishi7 Początkujący (430 p.)
+2 głosów