• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dlaczego reszta świata woli Unity?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
397 wizyt
pytanie zadane 29 lipca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Witam wszystkich serdecznie, dzisiaj tak z ciekawości zaczełem szukać że tak powiem, pracy już na przyszłość. Aktualnie bawie się w Unrealu, ale co widzę to że Unreal jest mniej pożądany przez firmy, chciałbym wiedzieć dlaczego tak jest, i jak na to zaradzić.http://unity3d.com/public-relations tutaj ranking

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 30 czerwca 2022 przez Vintoriez Początkujący (380 p.)
Wydaje mi się, że chodzi o community i język. Kiedy się za tymi technologiami rozglądałem było znacznie więcej materiałów w necie do nauki Unity niż Unreal-a. Nie udało mi się znaleźć np. nic solidnego i przystępnego tutka o kodowaniu w C++ w UE4, a jedynie masę materiałów o Blueprint-ach, o których z kolei słyszało się, że nie dają takich możliwości jak C++. Do Unity jak poszukałem to znalazłem wszystko, od obracania i poruszania obiektu przez kompletne kursy tworzenia gier online itd. Pewnie wynika to z faktu, że Unreal nie zawsze był darmowy. Dodatkowo C# w Unity sporo ułatwia chociażby odpuszczając potrzebę własnoręcznego zwalniania pamięci.
+1 głos
odpowiedź 30 czerwca 2022 przez Apled Dyskutant (9,520 p.)

Dlatego, że jest łatwiejszy w użyciu i do tego pozwala na tworzenie gier indie / 2D. W Unreal'u nie masz dedykowanego renderera pod 2D, możesz co najwyżej robić rzut izometryczny.

Wiele gier powstających na Unity to mobilniaki albo typowo 2D indie. Z kolei do większych produkcji Unreal jest lepszy (skalowalność).

I to już nie jest tak, jak mówi @Geek.

A 5% royalty is due only if you are distributing an off-the-shelf product that incorporates Unreal Engine code (such as a game) and the lifetime gross revenue from that product exceeds $1 million USD; in this case, the first $1 million remains royalty-exempt

Unreal obecnie ma podobną metodykę licencjonowania jak Unity, tj. do przekroczenia pewnego progu nie musisz nic płacić.

0 głosów
odpowiedź 29 lipca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Może ma znaczenie to, że za zysk z gier stworzonych na Unrealu musisz oddawać im %?

Tak zagaduje :)
komentarz 29 lipca 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
W Unity nie trzeba?
komentarz 29 lipca 2015 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
W Unity jak przekroczysz roczny budżet to trzeba kupić pełną wersję Unity.

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 297 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 147 wizyt

92,615 zapytań

141,465 odpowiedzi

319,778 komentarzy

61,997 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...