• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

torzenie bloga - kolejność nauki z tutoriali

Object Storage Arubacloud
+1 głos
340 wizyt
pytanie zadane 12 maja 2019 w HTML i CSS przez Moshita Nowicjusz (180 p.)

Hej!laugh

Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o tworzenie stron, ale od dłuższego czasu myślę nad stworzeniem własnej strony/bloga. Po wpisaniu w yt frazy o tworzeniu strony wyświetliły mi się filmiki o html, więc zaczęłam z nich korzystać. Już po obejrzeniu odcinka/dwóch w tutorialu o html była informacja aby zajrzeć do css, więc zaczęłam równocześnie uczyć się css. Teraz w trzecim odcinku html jest wzmianka o javascript...i tutaj postanowiłam już się zapytać (bo widziałam, że na kanale na yt są też kursy php itd.) w jakiej kolejności najlepiej to przerobić? Co tak właściwie muszę umieć aby stworzyć stronę/bloga? Jak najlepiej się do tego zabrać, aby przy nauce jednego nie miała braków wiedzy z innej potrzebnej dziedziny?

Pozdrawiam smiley

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 12 maja 2019 przez Tpk Nałogowiec (40,100 p.)
Html -> CSS - to jest najbardziej podstawowe i wymagane do rozpoczęcia czegokolwiek ( po tym bedziesz w stanie tworzyć proste strony statyczne ).

JS - jest kolejnym punktem, wprowadzi to do twoich stron trochę interaktywności.

PHP - ostatni punkt jeżeli chcesz stworzyć bardzo prostą stronę ( dynamiczną / ze zmieniającą się treścią ) na równi z tematem baz danych (na początek relacyjnych - MySQL).

W międzyczasie na pewno przewinie się temat frameworkow czy dodatkowych narzędzi, jednak bez znajomości języka nie ma co do nich startować.

Na budowe bloga nie ma się co od samego początku porywać bo jest to ogrom pracy. Dodawanie, aktualizacja i usuwanie postów (cały CRUD) ew. kategorie oraz tagi i do tego autoryzacja użytkownika, profile itd.
komentarz 12 maja 2019 przez Moshita Nowicjusz (180 p.)