• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Grawitacja obiektu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
204 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2019 w C# przez niezalogowany
zamknięte 16 stycznia 2019

Witam,

jak przerobić poniższy skrypt aby grawitacja działała na obiekt?

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class PlayerControler : MonoBehaviour
{
    public CharacterController characterControler;
    public float speed = 0.2f;

    void Start()
    {
        characterControler = GetComponent<CharacterController>();
    }

    void FixedUpdate()
    {
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 0, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.S))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 180, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 90, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }

        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            transform.localEulerAngles = new Vector3(0, 270, 0);
            transform.position += transform.forward * speed;
        }
    }
}

 

komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedź
komentarz 15 stycznia 2019 przez X3h Dyskutant (9,540 p.)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez Ciepły Obywatel (1,800 p.)
wybrane 15 stycznia 2019
 
Najlepsza
Nie musisz tego robić w kodzie

Duzo łatwiej i przyjemniej będzie gdy do obiektu dodasz po prostu fizyke

Componnent>add> physic>rigidbody
–1 głos
odpowiedź 15 stycznia 2019 przez Borys Kaczmarek Użytkownik (630 p.)
// Jeśli obiekt jest na ziemi...
if (characterController.isGrounded) {
 // ... Obniżaj jego pozycje w osi 'y'
 transform.position += Vector3.down * Physics.gravity.y * Time.deltaTime;
}

Nie wiem czy będzie to działało do końca poprawie, ale pobaw się tym. :)

https://www.youtube.com/watch?v=8yLLKKLWj-A - tutaj jest fajny tutorial. Możesz też zobaczyć

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 158 wizyt
pytanie zadane 18 października 2016 w JavaScript przez Alterwar Dyskutant (7,650 p.)
+1 głos
5 odpowiedzi 845 wizyt
pytanie zadane 13 czerwca 2017 w C i C++ przez Ehlert Ekspert (212,790 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 81 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2021 w C# przez Jakusss Początkujący (410 p.)

92,623 zapytań

141,478 odpowiedzi

319,821 komentarzy

62,005 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...