Pentle wykorzystujesz praktycznie w każdym programowaniu obiektowym...
for- w grach np kiedy masz np rysowanie mapy i jej elementów - taki klasyczny.
W programach w większości tam gdzie masz coś wykonać pewną ilosc razy... :), obsługiwanie MENU etc.
while maja spełniać warunki ... np wykonywania jakiegoś czaru GRACZA tak długo jak ma mane, a gdy nie bedzie jej miał to zaprzestanie.
do while- zawsze sie wykona przynajmniej 1 raz, wiec tutaj sytuacja taka sama jak dla while, ale daje Ci tę pewność że raz zostanie warunek zawsze wykonany np. również z maną masz 100 many, czar zabiera 100- gwarancja że raz coś się wykona.
W innych programach za pomocą while możesz np zablokować pewną czynność ( proces ), do póki coś się nie stanie.
generalnie programowanie opiera się nie tylko na tworzeniu class i obiektów ale ubieraniu je w PĘTLE KTÓRĘ TWORZĄ ALGORYTMY ---> sposoby, przepisy na rozwiązanie problemu, "czegoś"