• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

W jaki sposób rozmieścić siatkę UV?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
952 wizyt
pytanie zadane 22 czerwca 2015 w C# przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)

Witam! smiley
Jeżeli zły dział uprzejmie proszę o przeniesienie.
Przechodząc do rzeczy:
Programuje w silniku Unity3D i pisze skrypt generujący proceduralny mesh.
W Unity3D rozkładanie siatki UV realizuje się przez przydzielenie każdemu punktowi składającemu się na mesh współrzednej x i y [Vector2(x,y)].
I tu moje pytanie, w jaki sposób rozłożyć siatke w przykładowym kwadracie by wyglądało to tak jak tutaj?

Czy jest na to jakiś dobry sposób, lepszy od dodawania oddzielnych punktów?
Bo np. mógłbym zrobić kwadrat z 24 punktów zamiast z 8 dzięki czemu nie było by problemu z UV. Jednak nie nadaje się to do złożonych obiektów. 

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 22 czerwca 2015 przez patrykos46z Użytkownik (860 p.)
Cóż, kiedy bawiłem się w Unity i modelowałem sobie domki, używałem Blendera i męczyło mnie "rozcinanie" obiektu, by powstała siatka. Szukałem sposobu, w którym mogę każdą ścianę rozłożyć na konkretną teksturę i właściwie znalazłem. Przygotować trzeba było plik graficzny z teksturkami, a potem każdą ze ścianek odpowiednio na niej dopasować, bez obcinania w cudzysłowiu tego obiektu. Nie wiem jak to wytłumaczyć, w programie Blender również nie jestem biegły bo to było dawno, dlatego łap film, bo to z niego wtedy korzystałem. :)

https://www.youtube.com/watch?v=32DOQf443ow
komentarz 23 czerwca 2015 przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)
Blender'a mam w jednym paluszku jeżeli chodzi o modelowanie.
Modelowanie 3D a proceduralne generowanie siatki to co innego ;)
Ale dzięki za chęci ;)
0 głosów
odpowiedź 23 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
1 http://wrzucacz.pl/file/7281435049058 tu masz zrobiona kostke i pocienta UV

2 Im mniej puktów tym lepiej zawsze.
komentarz 23 czerwca 2015 przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)
Nie chodzi mi o rozłożenie siatki w blenderze czy innym programie graficznym.
Chodzi mi o proceduralne generowanie siatki ;)
komentarz 23 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
OK ale sam jestem ciekaw jak to się robi ,napisz.

Pozdrawiam ;).
komentarz 23 czerwca 2015 przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)
W Unity można programować za pomocą C#, JS (Unity Script) badź Boo.
Nie wdawając się w szczegóły by stworzyć mesh należy po kolei:
- Zadklarować punkty w przestrzeni
- Zadekralować "triagles" czyli trójkąty tworzące poligony
- Zadekralować siatke UV przypisując do każdego punktu spółrzędną na płaszczyźnie UV
- Wysłać wszystkie dane do klasy mesh
Oczywiście wszystko jest troche bardziej skomplikowane, jeżeli chcesz troche szczegółów to wystaczy poszperać w dokumentacji.
A jak nie dokumentacja to poczekaj trochę bo przymierzam się do zrobienia serii poradników ;)
komentarz 29 czerwca 2015 przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)
W tej serii będe omawiał wszystko pokolei ;)
https://www.youtube.com/watch?v=rKb4LY8NO_I

Podobne pytania

+3 głosów
1 odpowiedź 2,642 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 104 wizyt
pytanie zadane 14 lutego 2019 w C i C++ przez wojtij99 Użytkownik (630 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 826 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2022 w OpenGL, Unity przez BarSki13 Obywatel (1,250 p.)

92,634 zapytań

141,505 odpowiedzi

319,883 komentarzy

62,015 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...