Witam !
Póki co moja wiedza na temat obiektówki jest uboga, stąd też problem może wydawać się banalny.
Za pomocą przycisku chcę stworzyć szereg obiektów, w które będzie można wpisywać dane ( powiedzmy że jest to dynamicznie tworzenie wiesza zawierającego obiekty TEdit). Chciałbym by przy każdym wierszu znajdował się RadioButton którego będzie można używać do zaznaczania i usuwania całego wiersza.
Dynamiczne tworzenie wierszy już działa, gorzej z usuwaniem. Póki co stworzyłem pętle która ma sprawdzać który RadioButton został zaznaczony, ale wywala blad AccesViolation... zaznaczając if(Kropka->Checked == true).
Drugie pytanie czy podejście z tworzeniem tablicy w przycisku jest OK ? Czy raczej tworzyć obiekty TEdit tak jak RadioButtona ?
int nr_lini=2;
int z=0;
TRadioButton *Kropka = NULL;
void __fastcall TForm1::NyLeveranseClick(TObject *Sender)
{
TEdit **Poley = NULL;
Poley = new TEdit *[ 20 ];
Poley[ nr_lini ] = new TEdit( this );
Poley[ nr_lini ]->Parent = this;
Poley[ nr_lini ]->Left = 424;
Poley[ nr_lini ]->Top = 136+ProsjektNavn->Height+z;
Poley[ nr_lini ]->Width = 25;
Poley[ nr_lini ]->Height = 27;
Poley[ nr_lini ]->Show();
Poley[ nr_lini ]->Text=nr_lini;
Poley[ nr_lini ]->Font->Name="Calibri";
Poley[ nr_lini ]->Font->Height=-16;
Poley[ nr_lini ]->Font->Size=12;
//kropka
TRadioButton *Kropka = NULL;
Kropka = new TRadioButton( this );
Kropka ->Parent = this;
//Kropka->Name = (AnsiString)"RadioButton"+nr_lini;
Kropka->Left = 8;
Kropka->Top = 168+z;
Kropka->Width = 17;
Kropka->Height = 17;
Kropka->Show();
nr_lini++;
z=z+27;
}
//---------------------------------------------------------------------------
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::SlettLeveranseClick(TObject *Sender)
{
for (int i=1; i<nr_lini; i++)
{
if(Kropka->Checked == true)
{
ShowMessage(i);
}
}