Forumowicze, pasjonaci!
Ostatnio przerabiając kilka książek wysunąłem wniosek, że typ int ma max. 32 bity w systemach 32-bitowych i max. 64 bity w systemach 64-bitowych. Chciałbym, żebyście potwierdzili czy mam rację, czy bredzę.
Dodatkowo proszę - wyjaśnijcie od czego w zasadzie zależy szerokość poszczególnych typów w C++. Podobno od kompilatora, komputera i systemu - a dokładniej? Jest jakaś hierarchia typu: kompilator w trakcie kompilacji sprawdza jaki jest system zainstalowany na komputerze i na tej podstawie ustawia sobie poszczególne szerokości poszczególnych typów?
Czy jeśli kompilator ustali, że int ma 64 bity, a ja plik wykonywalny uruchomię na 32-bitowym systemie to co? Nie uruchomi się, czy może to komputer w trakcie uruchamiania programu dobiera odpowienie szerokości typów.
Bardzo proszę - wyjaśnijcie mi jak to z tym jest, z góry bardzo dziękuję.
P.S. Wiem o typach o precyzyjnie żądanej szerokości w c++11.