Witam
To co chcesz zrobić nazywa się optymalizacją, ale nie licz, że będzie działać ci tak samo dobrze na 13 letnim komputerze co teraz na twoim zapewne nowym mac'u
Optymalizacja, działa tak, że musisz w pewien sposób uprościć grę. Jednym ze sposobów jest zmniejszenie rozdzielczości tekstur obiektów (przykro mi, w ten sposób będziesz miał różnice graficzne).
Kolejnym sposobem jest zmniejszenie ilości coliderów lub używanie najprostszych brył kolizji. Czyli jak masz dwa obiekty obok siebie, to sprawdź czy można połączyć dwa colidery w jeden, wtedy komputer ma już jedną rzecz mniej do policzenia lub jeśli masz jakiś obiekt składający się z sitaki, to sprawdź czy można zmniejszyć ilość poligonów, czyli prościej mówiąc tak, żeby siatka miała mniej wielokątów, straci przez to na gładkości, ale ułatwi procesorowi obliczenia.
Ostatnim sposobem jaki podam, to optymalizacja kodu, tak żeby działał szybciej i wykorzystywał jak najmniej zasobów