Cześć!
Regulamin przeczytałem, wyszukiwarkę tematów zaliczyłem, mam nadzieję, że mnie nie zgnoicie za jakieś niedopatrzenia lub brak istotnych info.
Windows 10 zauktualizowany (ostatnia aktualizacja wczoraj wieczorem, ale po niej jeszcze dzisiaj działało wszystko)
Acer V3 574G 51KN
i5-5200U, GF 940M, 8GB ram, 1000 GB HDD
Router D Link DCM-704
Otóż od paru dni mam internet od TELKABU z wi fi.
Do tej pory wszystko działało aż miło, włącznie z dniem dzisiejszym. Jedyny problem był taki, że poza laptopem nie mogłem połączyć się na innym urządzeniu (smartfon). Wychodząc z domu odłączyłem listwę, do której wpięty był zasilacz routera, a po powrocie gdy podłączyłem z powrotem do prądu, telefon, który miał włączone wi fi po raz pierwszy połączył sie z moją siecią, tyle, że teraz z lapkiem mam problemy.
W prawym, dolnym rogu, przy ikonce sygnału widnieje żółty trójkącik. Napis "brak internetu, zabezpieczone". Oczywiście odłączanie routera i reset kompa nic nie pomogły.
Przeszukałem internet w celu znalezienia rozwiązania problemu, włącznie z tymże forum i to, co znalazłem i zrobiłem, to:
Diagnoza problemu w ustawieniach, która brzmi jak w temacie, czyli "karta sieciowa wi fi nie ma poprawnej konfiguracji protokołu nierozwiązany IP"
Następnie komendy w administratorskim wierszu polecenia:
netsh winsock reset
netsh int ip reset (restart komputera i zero poprawy)
Potem - netsh int ip reset c:\reset_log.txt
Potem po kolei:
ipconfig/release (komunikat ze nie można przeprowadzić operacji kiedy ethernet/połączenie lokalne/bluetooth są odłączone ale i niżej pojawiają sie jeszcze napisy, których nie rozumiem [przepisać je tutaj, czy nie są istotne?])
ipconfig/renew (ten sam komunikat, co przy poprzedniej komendzie, ale juz bez tych dalszych napisów)
ipconfig/flushdns (tu juz komunikat o sukcesie)
Oprócz tego uruchomiłem resetowanie sieci w ustawieniach czyli, jak mniemam reinstalke sterowników karty sieciowej. Tu również zero poprawy.
Serio, zgłupiałem już i nie wiem co jeszcze mógłbym zrobić. Przeglądam starsze tematy, ale w sumie nie widziałem wpisu z IDENTYCZNYM problemem jak mój, dlatego boję się za bardzo kombinować z ustawieniami. Muszę bowiem zaznaczyć, że jestem absolutnym, zupełnym laikiem komputerowym i w zasadzie umiem tylko obsługiwać przeglądarkę internetową i instalowac oraz uruchamiać programy.
Rozumiem, ze problem leży w komputerze, skoro smarfon normalnie się łączy z netem? Czy to nie dziwne, że akurat teraz jest to możliwe, kiedy laptop przestał się łączyć? Ma to jakiś związek? A może czegoś istotnego nie napisałem, co by pomogło w rozwiązaniu problemu? I czy jest to problem, który taki bezmózg komputerowy jest w stanie rozwiązać sam, czy może lepiej oddać tę sprawę w ręce informatyka?
Pomożecie?
Pozdrawiam.