• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Opłacalność kopania kryptowalut

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,226 wizyt
pytanie zadane 30 kwietnia 2017 w Offtop przez ignacjusz Bywalec (2,390 p.)
Witam, jestem nowy w temacie kryptowalut. Stąd moje pytanie: czy opłaca się kopać kryptowaluty teraz? Wiem, że np. w 2012 kopanie bitcoinów było łatwe i przyjemne. Teraz ta wluta kosztuje ~5000 zł. Czy są jeszcze takie waluty, które są opłacanle do kopania? Czym kopać? Dla zbadania tematu założyłem konto na litecoinpool.org i przez 12 h wykopałem 0.00012735 LTC.

1 odpowiedź

+3 głosów
odpowiedź 30 kwietnia 2017 przez niezalogowany
edycja 30 kwietnia 2017

Hej,

nie jestem w temacie mega mocno, ale sam ostatnio się orientowałem.

Sprawa wygląda tak, że ilość danej kryptowaluty jest ograniczona. Im więcej jej jest "odkryte" (wykopane) przez innych tym z czasem trudniej ją "kopać" - tzn. trzeba posiadać większą moc obliczeniową. Są specjalne koparki (hardware) pod usb np., które zużywają mało prądu w stosunku do uzyskanej mocy obliczeniowej.

LTC jest dwa razy więcej niż BTC, ostatnio skacze w górę, jest prawdopodobieństwo, że wystartuje powyżej $20 za 1 LTC.

Ale wracając, to liczyłem, że nieopłacalne jest kopanie dla szarego użytkownika, ponieważ koszty prądu zjedzą to, co jesteś w stanie zarobić na danej kryptowalucie. Jak znajdę stronę liczącą opłacalność to Ci podeślę

Co do Twojego wydobycia... nie wydobyłeś przez 12h nawet GROSZA ( 0.01PLN) - kurs aktualny to ok. 60zł za 1LTC. Prosta matematyka: 0.00012735 x 60 = 0,007641zł - a 12 godzin grzałeś kompa.

Polecam Ci przy okazji forum typowo związane z kryptowalutami i osobami z większą wiedzą na ten temat: https://forum.bitcoin.pl/

komentarz 30 kwietnia 2017 przez ignacjusz Bywalec (2,390 p.)