• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

sieci komputerowe - projekt

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,928 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2015 w Offtop przez kezi Nowicjusz (120 p.)
Witam. Temat trochę poza tematykę forum ale nie wiem gdzie szukać pomocy. Jestem w 3 klasie technikum informatycznego i w czercu mam egzamin e13. Otrzymaliśmy zadanie stworzenia projektu sieci komputerowej.

Temat: Projekt okablowania sieci komputerowej dla szkoły z 4 klasami po 15 komputerów.

Problem w tym, że nie wiem jak się do tego zabrać. Mieliśmy trochę teorii dotyczących projektowania sieci i coś umiem jednak nawet nie widzieliśmy przykładu jak takie coś wygląda. Dlatego proszę o jakieś wzkazówki dotyczące praktycznego sporządzenia projektu a najbardziej by mi zależało na przykładzie (szukałem, znie znalazłem)

 

Klika pytań drobiazgowych:

Czy do sieci szkolnej nada się topologia gwiazdy? W sumie jeszcze myślę, że magistrali mogła by się nadać tylko wtedy jak podłączyć routher?

W jakim programi najlepiej stworzyć rysunki schematyczne np. punktów dystybucyjnych

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 26 maja 2015 przez achilles147 Dyskutant (9,580 p.)
edycja 26 maja 2015 przez achilles147
jeżeli jeszcze jesteś zainteresowany mogę Ci podesłać mój projekt, który wykonywałem na studiach jakiś czas temu:).

A co do podpowiedzi, to do rysunków świetnie sprawdza się Microsoft Visio (schematy sieci , szafy krosownicze praktycznie wszystko sobie tam zaprojektujesz)

Projekt musi się składać napewno:

- Założenia : co twoja sieć ma za zadanie robić , dla kogo jest przeznaczona, jakie ma mieć "osiągi" ,

- Opis wykorzystywanego medium (przewodowe bezprzewodowe jeżeli przewodowe to dokładnie jakie. Można też połączyć różne media ze sobą zaleznie od zapotrzebowania).

- Oczywiście plany budynku z naniesionymi założeniami odnoście okablowania