• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie a tworzenie gier

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
604 wizyt
pytanie zadane 21 stycznia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Mental Nowicjusz (220 p.)
Otóż zawsze chciałem pracować w branży gier komputerowych. I mam zasadnicze pytanie.

Otóż, gdybym miał pracować nad grą komputerową w jakiejś firmie, bądź studiu i np. gra byłaby tworzona w Unreal Engine, Unity, bądź np. Clickteam Fusion, to czy znajomość języka C++ ma jakikolwiek tutaj sens? Czy w ogóle przy tworzeniu gier komputerowych, takich "normalnych", a nie w jakiejś konsoli systemowej jest wykorzystanie języka C++? Wiem, Google nie boli, ale jakoś nie mogłem znaleźć informacji o jakichś "profesjonalnych" grach w C++, tylko właśnie jakieś w konsoli systemowej.

Podsumowując to po prostu chciałbym wiedzieć, czy jest sens nauki języka C++, jeśli w planach ma się pracę w branży gier komputerowych.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 21 stycznia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Oczywiście, że warto, tylko należy zauważyć, że C++ jest głównie używany do rozwoju niskopoziomowych elementów gry, tzn. jej silnika. Sama rozgrywka jest zazwyczaj programowana w językach wysokiego poziomu, np. językach skryptowych, m.in. ze względu na szybkość prototypizacji i mniejszą awaryjność, ale nie jest to obligatoryjne. Na przykład silnik Unreal Engine umożliwia pisanie całego kodu w C++.

Warto również wspomnieć, że nie wszystkie gry wymagają sporej optymalizacji i wydajności. Gry mobilne/przeglądarkowe mogą być napisane w całości w języku wysokopoziomym, np. Javie, zaś gry AAA już niezbyt, gdyż odbije się to na jakości produktu.
komentarz 21 stycznia 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

Upvote!
Możesz powiedzieć coś jeszcze o:

rozgrywka jest zazwyczaj programowana w językach wysokiego poziomu

Jak wygląda programowanie rozgrywki i jak ty to rozumiesz.

 

C++ jest głównie używany do rozwoju niskopoziomowych elementów gry, tzn. jej silnika

Ok, a w jakim języku pisze się tool'e np. do pisania story, ustawiania efektów itd.

komentarz 21 stycznia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Programowanie rozgrywki to definiowanie zachowań gry, czyli elementów silnika gry. Silnik jest piaskownicą, a język skryptowy tę piaskownicę modyfikuje.

Odpowiadając na drugie pytanie, to jeśli dobrze rozumiem stwierdzenie "tool", to tworzy się je jako zwykłe moduły silnika, tzn. w tym samym języku, co sam rdzeń. Jeśli wtyczki (assety) mogą być tworzone nie tylko przez autorów silnika, to zapewne w tym samym języku, w którym jest programowana rozgrywka.

Tak w ogóle pytasz się o rzeczy, których implementacja może być wykonana na wiele różnych sposób. W skrócie trudno cokolwiek więcej powiedzieć na ten temat. Gdyby wszystkie silniki wyglądały tak samo, to istniałby jeden uniwersalny, ale tak nie jest, gdyż każdy dodaje coś od siebie.
komentarz 21 stycznia 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
Dziękuję,
Możesz jeszcze powiedzieć jakie to są te języki skryptowe do pisania rozgrywki.
komentarz 21 stycznia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Cała masa, autorskie lub gotowe, np. Lua czy C# (choć ten ostatni to nie język skryptowy). Jak wcześniej mówiłem, każdy używa tego, co uważa za słuszne i nie ma jednego, najlepszego języka smiley

komentarz 21 stycznia 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)
No tak ale Lua to język służący do pisania sztucznej inteligencji z tego co się orientuję.
Dlaczego do poruszania się po metodach i funkcjach silnika nie buduje się innych funkcji i czym tak naprawdę różni się język skryptowy od listy poleceń (listy funkcji)
komentarz 21 stycznia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Lua to uniwersalny język skryptowy, nie tylko do sztucznej inteligencji.

Odpowiadając od razu na twoje ostatnie pytanie, język skryptowy to język umożliwiający sterowanie innym programem, zazwyczaj jest interpretowany, czyli wykonywany wprost z kodu źródłowego, bez kompilacji do formatu binarnego. Lista poleceń zaś to… lista poleceń. Przecież polecenia są składową języka programowania, więc nie rozumiem zbytnio pytania.

Dlaczego do poruszania się po metodach i funkcjach silnika nie buduje się innych funkcji

 Tego to już na serio w ogóle nie rozumiem laugh

0 głosów
odpowiedź 21 stycznia 2017 przez Radek Budnik 1 Obywatel (1,160 p.)
Jak lubisz możesz programować gry. W ten sposób połączysz dwie pasje.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 625 wizyt
pytanie zadane 15 października 2015 w C i C++ przez Bartosz Sterniczuk Początkujący (250 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 459 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 372 wizyt

92,584 zapytań

141,434 odpowiedzi

319,671 komentarzy

61,968 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...