• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unreal Engine i Linux

Object Storage Arubacloud
0 głosów
593 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2017 w C i C++ przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Uczę się c++ od około 3-4 miesiecy. W 1 miesiacu miałem 2 tygodniową przerwę a w pozostałych poświęcam na nauke ok.20 godzin tygodniowo. Od niedawna ucze sie sfml. Za 2 miesiące zamierzam zaczac tworzyć gry w unreal engine 4. I czy warto jeszcze przed ue4 nauczyc sie lepiej sfml i ewentualnie opengl? Z tego co czytałem do tworzenia gier w ue4 nie potrzeba ogromnej wiedzy na temat programowania. Właśnie za 2 miesiące będę składał nowy komputer i zdecydowałem , ze poki co bede korzystał i z win i z linixa a jeżeli uznam że linux mi całkowicie wystarcza to usune windowsa. Ale czy moge uzywac ue4 na linuxie? I jeżeli tak to czy gra zrobiona w unrealu na linuxie działała by na windowsie?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 6 stycznia 2017 przez niezalogowany

@edit odpowiadając na pytania:

 I czy warto jeszcze przed ue4 nauczyc sie lepiej sfml i ewentualnie opengl? Z tego co czytałem do tworzenia gier w ue4 nie potrzeba ogromnej wiedzy na temat programowania.

Jeżeli Twój target to UE4, to na pewno nie ma co się pchać w ogl, sfml to kwesta dyskusyjna, ale też możesz sobie odpuścić.

Ale czy moge uzywac ue4 na linuxie?

https://wiki.unrealengine.com/Linux_Support

Epic Games Launcher

Currently, there is no possibility to access the launcher on Linux systems. It is not known when and if the launcher will be provided for the platform.

Ale:

https://www.youtube.com/watch?v=9lAzIFpR0wY

Tylko musisz sam sobie go zbudować ;)

I jeżeli tak to czy gra zrobiona w unrealu na linuxie działała by na windowsie?

Jeżeli zbudujesz ją na Windowsa to tak i vice versa: możesz z poziomu Windowsa zbudować grę na Linuxa

komentarz 6 stycznia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Dzięki :D wiec chyba będę zmuszony zostac przy linuxie i windowsie naraz. A czy warto jeszcze przed ue4 podszkolic sie w sfml i nauczyc opengl?
komentarz 6 stycznia 2017 przez niezalogowany
Zedytowałem odpowiedź powyżej, ale w skrócie:

(moim zdaniem) Warto złapać jakieś podstawy z tworzenia gier przed pchaniem się w tak duże silniki jak UE4, tam wszystkiego jest dużo i może być Ci trudniej się później połapać co i jak (taką sytuację nieogarnięcia idealnie ilustruje użytkownik tego forum: @Avernis)
komentarz 6 stycznia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Chcę w przyszłości tworzyć gry nie musi to być koniecznie unreal wiec zastanawiałem się czy opengl moze mi sie kiedys przydac. A o jakie podstawy chodzi?
komentarz 6 stycznia 2017 przez niezalogowany
Jak tworzy się gry, jak się myśli, itp
komentarz 6 stycznia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
A czy np. ta książka byłaby dobra do ogarnięcia tego tematu w miarę dobrze:

"Projektowanie gier.Podstawy.Wydanie II" Ernest Adams ?
komentarz 6 stycznia 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)

Nie czytałem tej książki (planuję kupno), ale ze spisu treści wynika, że chodzi bardziej o proces projektowania gier (jak w tytule) - planowanie rozgrywki, pisanie fabuły, zapewnianie rozrywki graczowi (przydaje się, kiedy robisz bardziej skomplikowaną grę), niż podstaw programowania gier, o które (jak mi się wydaje) chodzi sheadowi.

komentarz 6 stycznia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
A czy może ktoś polecić książkę dotyczaca tych podstaw?
komentarz 7 stycznia 2017 przez niezalogowany

Po co wydawać kasę na książkę, skoro jest sporo dobrych poradników w sieci?

Tworzenie gier http://warsztat.gd/wiki/Strona%20g%C5%82%C3%B3wna

komentarz 7 stycznia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
A i mam jeszcze jedno pytanie. Postanowiłem przed UE4 nauczyc się jeszcze OpenGL/DirectX. Nie jestem do końca pewien ale wydaje mi się, że UE4 wykorzystuje DX, więc może zamiast uczyc się OpenGL nauczyc się DirectX? Większośc gier jest wydawana na DX, ale zauważyłem, że kursów OpenGL jest więcej. Więc może jednak lepiej nauczyc się OpenGL?
1
komentarz 7 stycznia 2017 przez niezalogowany
Znajomość ogl / dx przyda ci się raczej przy pisaniu własnych silników niż gier ;) A wybór jest już bardziej zależny od platformy na którą chcesz wydawać, DirectX to stricte Windows. OpenGL to wszystko ;)

A że Microsoft coś ostatnio kombinuje z Linuxami to chyba bym stawiał na ogl, ale to tylko moje zdanie ;)
komentarz 7 stycznia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Może kiedyś przyjdzie napisac silnik :D Więc nauczę się jeszcze OpenGL. Ale niestety muszę poczekac na nowego kompa bo moja obecna karta wspiera chyba wersję 3.3 OpenGL więc chyba jest ona zbyt stara

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 11,381 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2017 w C i C++ przez Luryxyt Użytkownik (870 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 176 wizyt
pytanie zadane 14 grudnia 2016 w C i C++ przez mel0n Początkujący (400 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,310 wizyt
pytanie zadane 11 września 2016 w C i C++ przez MrRozgunek Użytkownik (810 p.)

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,963 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...