• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity 5 Dystans jaki przebył gracz

Object Storage Arubacloud
0 głosów
216 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2016 w C# przez Damian_ Nowicjusz (180 p.)

Witam. Jestem na tej stronie nowy i założyłem konto specjalnie w celu rozwiązania tego problemu. Dopiero zaczynam zabawę z programowaniem w unity(podstawy podstaw mam tam jakoś ogarnięte). Mam problem z  wyświetleniem dystansu na ekranie jaki gracz(w tym przypadku kulka) obecnie przebył od początku gry(jest to gra typu Endless runer na Androida). Oto kod:

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class Ruch : MonoBehaviour {

    public float moveSpeed = 5.0f;
    public float drag = 0.5f;
    public float terminalRotationSpeed = 25.0f;

    private Rigidbody rb;
    private bool isDead = false;

    Vector3 pozycja;
    public float poz;

    private void Start()
    {
        rb = GetComponent<Rigidbody> ();
        rb.maxAngularVelocity = terminalRotationSpeed;
        rb.drag = drag;


    }

    public void Update()
    {
        pozycja = transform.position;
        poz = pozycja.x;
        Debug.Log (pozycja.x);

    }
public void Pkt ()
    {
        GetComponent<Score> ().Update (poz);

    }

Oraz 2 kod z którym próbuje się skomunikować i wysłać pozycje po X aby skrypt przeliczył to na punkty i wyświetlił na ekranie.

using UnityEngine;
using System.Collections;
using UnityEngine.UI;

public class Score : MonoBehaviour {

    private float score = 0.0f;

    private bool isDead = false;

    public Text scoreText;
    public DeathMenu deathMenu;

    void Start () {
        
    }
    

    public void Update (float pktt) {
        
        if (isDead)
            return;
    
            score = score + pktt;
            scoreText.text = ((int)score).ToString ();


        
    }

Proszę o pomoc.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 listopada 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)

Nie możesz zrobić takiego równania do obliczania punktów?
 

punkty = pozycjaKoncowa.x - pozycjaPoczatkowa.x;

 

komentarz 23 listopada 2016 przez Damian_ Nowicjusz (180 p.)
Jasne mógłbym ale chodzi mi raczej o wyświetlanie przebytego dystansu w czasie rzeczywistym aby zwiekszał się dystans z każdą sekundą.
komentarz 23 listopada 2016 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)

Wystarczy ciągle aktualizować tą zmienną.
Za każdym przejściem pętli gry:
 

punkty = pozycjaObecna.x - pozycjaPoczatkowa.x;

 

komentarz 23 listopada 2016 przez Damian_ Nowicjusz (180 p.)
Zmieniłem pomysł i zrobiłem to inaczej, ale dzięki za odpowiedź.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 540 wizyt
pytanie zadane 27 marca 2021 w C# przez koleś34 Gaduła (3,270 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 419 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 352 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2018 w C# przez niezalogowany

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...