Czy według was lepiej jest tworzyć aplikacje okienkowe za pomocą programów przyśpieszających tworzenie aplikacji, czy pisać wszystko ręcznie?
Zależy od projektu, jeżeli "nie ufasz" innym libom warto napisać jakiś framework swojego autorstwa i później z niego korzystać przy projektach
Wiem, że programy takie generują dużo zbędnego kodu, czy przez to nasza aplikacja będzie gorzej działała?
Trochę za ogólne pytanie, w przypadku edytorów które generują jedynie wygląd to zazwyczaj jest to zrobione przyzwoicie. A jeżeli generujemy jedynie wygląd to wątpię aby gorzej działała.
Jak sprawdzają się takie programy przy tworzeniu bardziej rozbudowanych niestandardowych aplikacji (Np. różne wyglądy przycisków, jakieś trapezy lub inne niestandardowe figury).
Całkiem dobrze, szczególnie że z nich się po porostu korzysta (patrz Qt)
Co polecacie na początek przy tworzeniu aplikacji okienkowych w Javie.
Swing?
Czy tworzenie gier w takich programach ma jakikolwiek sens?
Tak o ile mówisz o dedykowanych silnikach, a nie narzędziach do aplikacji okienkowych, tutaj moje zdanie o tym konkretnie o builderze: [Builder, a pisanie gier]
Pisanie aplikacji ręczenie, czy używanie programów typu Scene Buileder, C++ Builder
Pisanie ręczne ma jedynie sens w skrajnych przypadkach, idzie się raczej w kierunku rozwiązań które dają szybko efekt wizualny. Co do narzędzi które wymieniłeś, to odradzam Builder'a CPP 6, ogólnie jest dość słabawy w stosunku do darmowego Qt