• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sito Eratostenesa i zadanie z nim związane.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,072 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2015 w C i C++ przez Bernard Nowicjusz (130 p.)
Siemka. Jestem uczniem klasy 1 tech. o profilu technik informatyk. Na poprzedniej lekcji PSIO otrzymałem 2 zadania. Pierwszym z nich było napisać program "Sito Eratostenesa". Drugie natomiast należy zrobić na podstawie tego programu a polecenie to: "Zadeklaruj tablice 100 elementową, wylosuj i wpisz do tej tablicy losowe liczby z zakresu 0-500. Sprawdź ile wśród nich jest liczb pierwszych." O ile za pierwszym zadaniem nie miałem problemu, to z drugim już nie potrafię sobie poradzić. W tym linku zamieszczam kod który zapisałem do pierwszego zadania : http://www.codeshare.io/bernard

Jeśli ktoś ma czas i chęci żeby pomóc będę bardzo wdzięczny :). Pozdrawiam

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 29 kwietnia 2015 przez falauthy Stary wyjadacz (11,550 p.)

Ja sam robiłem podobne zadanie na SPOJu. Tylko program nie działa tak jak należy, bo wyświetla wartość "NIE" dla każdej liczby. Na razie nie mam czasu żeby w tym grzebać - dam Ci kod i jak chcesz, to sam pomyśl nad tym i możesz mi przy okazji wysłać poprawne rozwiązanie, bo od dłuższego czasu się z tym głowie. ^^

 

#include <iostream>

using namespace std;

const int n = 100;

bool numbersTable[n + 1]; // tablica o indeksach od 0 do 100 | wszystkie false (czyli: 0);

int main()
{
    int liczba, test;
    cin >> test;

    while (test--)
    {
        cin >> liczba;

        for (int i = 2; i*i <= n; i++ ) // przeszukuj liczby od 2 do sqrt(n), 0 i 1 nie s¹ liczbami pierwszymi
        {
            if (numbersTable[i] == true) // je¿eli dana liczba jest ju¿ wykreœlona
                continue; // to przejdŸ do kolejnej