• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie aplikacji na Androida

Object Storage Arubacloud
0 głosów
409 wizyt
pytanie zadane 26 czerwca 2016 w Android, Swift, Symbian przez newProgra Nowicjusz (120 p.)
Cześć.

Moglibyście mi powiedzieć jak wygląda programowanie na androida i czy wygląda to tak jak myślę? I trochę dodatkowych pytań mam, trochę chaotycznie napisane, ale mam nadzieje że ktoś zrozumie i podpowie :)

Jeżeli chciałbym stworzyć prostą aplikacje w jakimś IDE, np. Android Studio, robię projekt i wykorzystując te różne elementy przeciągam i tworze widoki. Ale czy tak samo pracuje się w pracy? Bo..mi wydaje się to zbyt proste, może zbyt idealizuje programowanie, ale takie układanie (coś jak układanie GUI w Visual Basicu) to co ma wspólnego z programowaniem? Rozumiem jakoś połączenie czy dodanie funkcjonalności do tych przycisków.

Kolejne pytanie o libGDX, to jest zwykły framework, do tworzenia np gier? Tak? Chodzi o to że można wykorzystać więcej z grafiki, czy co w nim jest takiego niezwykłego?

Piszące grę w Android Studio (np.) tworze widok i normalnie przeciągam buttony, tworząc menu i potem tworze nową aktywność i tam dołączam biblio libgdx i w nowej aktywności daje całe działanie gry.

Moglibyście podrzucić jakieś linki do prostych gier na githubie, takich napisanych dobrze i zgodnie z zaleceniami czystego kodu. Byłbym mega wdzięczny :)

 

Pozdrawiam.

PS. Nie chce już dzisiaj zbudować super gry na androida, chce po prostu zrozumieć jak to wygląda w praktyce i jak programiści tworzą swój kod.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 czerwca 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
Tworząc widok możesz sobie przeciągać elementy i układać jak chcesz, jeśli to jest dla ciebie za proste możesz wszystko napisać ręcznie w xml, albo możesz iść jeszcze bardziej okrężną drogą i napisać to w javie. Tylko po co sobie utrudniać? I programowanie w na androida to nie jest tylko przeciąganie, bo sam kod już normalnie piszesz. Co do libgdx dokładnie nie wiem jak to jest bo nie bawiłem się tym ale widziałem parę tutoriali na kanale JavaDevMatt, przez taki generator w pakiecie libgdx generujesz swój projekt, taki szablon, a potem już wszystko piszesz z użyciem tej biblioteki. Gry możesz też pisać z użyciem biblioteki opengl, a od androida N jest wspierana biblioteka Vulkan.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 1,493 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 411 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 307 wizyt

92,615 zapytań

141,465 odpowiedzi

319,781 komentarzy

61,997 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...