• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Code block's problemy.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
448 wizyt
pytanie zadane 25 maja 2016 w C i C++ przez sprytny22 Obywatel (1,130 p.)
Witam, jestem początkującym koderem i mam pewien problem z codeblocks'em.

A Więc zapisałem pewnien kod w programie, wszystko skompilowało się idealnie dopisałem coś jeszcze do kodu (nie ruszałem kodu który działał)  kompiluje i nie działa kod,pojawia sie błąd w tym kodzie działającym.

Usuwam dopisany kod i dalej ten kod który działał nie działa. Otwieram nowy projekt codeblocka wklejam żywcem kod niedziałający i Cud działa! Jak to mozliwe?

Dlaczego codeblocks raz wywala błedy w tym kodzie a nastepny raz kompiluje. To jest troche wkurzajace bo szukam bledow po internecie jak głupi okazuje sie ze wklejam na nowy projekt i wszystko dziala :(

Częste błedy którymi wali w kodzie to "Undefined reference " czy coś, w internecie widzialem ze chodzi coś chyba z zawarciem "#pygma once" ale nie wiem o co chodzi. Pomożecie? :(
komentarz 25 maja 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Pracujesz z projektami czy pojedynczymi plikami?
komentarz 25 maja 2016 przez sprytny22 Obywatel (1,130 p.)
Z plikami
komentarz 25 maja 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Tak myślałem. Zacznij pracować z projektami. Do projektu dodaj wszystkie pliki, które dotyczą jednego programu. Przy kompilowaniu i budowaniu projektu zostaną skompilowane i zlinkowane wszystkie pliki, które są wymagane. Przy pracy z pojedynczymi plikami źródłowymi, samodzielnie musiałbyś kompilować każdy z plików i linkować pliki *.obj w końcowy plik wykonywalny. Inaczej będziesz dostawał "niewidoczne zmiany" - bo nie każdy plik zostanie skompilowany lub błędy linkera "undefined reference", również z tego samego powodu.
komentarz 25 maja 2016 przez sprytny22 Obywatel (1,130 p.)
Dzieki wiem juz wszystko :)

2 odpowiedzi