• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Lista cykliczna - problem przy dodawaniu elementów.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
329 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2016 w C i C++ przez vasiv Użytkownik (590 p.)

Witam.

Piszę grę quiz. Napotkałem problem, który objawia się tym, że przy tworzeniu więcej niż jednego elementu listy, następują błędne przypisania danych. Przy jednym (pierwszym) elemencie wszystko jest w porządku. Poniżej podaję kod. 

Pozdrawiam


struct question
{
    char question [250];
    char answer1 [50];
    char answer2 [50];
    char answer3 [50];
    char answer4 [50];
    char correct_answer [2];
    int id;
    struct question *next;
};

struct question *load_questions (struct question *list_pointer, char question [250], char answer1 [50], char answer2 [50], char answer3 [50], char answer4 [50], char correct [2], int id)
{
        struct question *new_node = (struct question *) malloc (sizeof(struct question));
        if (new_node){
            if (list_pointer == NULL){
                    new_node->next = new_node;
            }else{
                new_node->next = list_pointer->next;
                list_pointer->next = new_node;
            }

            strcpy (new_node->question, question);
            strcpy (new_node->answer1, answer1);
            strcpy (new_node->answer2, answer2);
            strcpy (new_node->answer3, answer3);
            strcpy (new_node->answer4, answer4);
            strcpy (new_node->correct_answer, correct);
            new_node->id = id;
        }
        return new_node;
}





int main()
{
    char nick [11] = {0};
    int tmp;
    //----------WPROWADZANIE GRACZY -------------------------------------
    puts ("Ilu graczy chcesz wprowadzic?");
    scanf ("%d", &tmp);
    int i;
    struct player *players_pointer = NULL;
    for(i=0; i<tmp; i++){
        printf ("Wprowadz nick gracza %d: ", i);
        scanf("%s", nick);
        players_pointer = add_players (players_pointer, nick, i);
    }
    players_pointer = find_player (players_pointer, 0);
    //-----------------------------------------------------
    FILE *questions;
    struct question *questions_pointer = NULL;
    if ((questions = fopen ("pytania.txt", "r"))){

                char question_tmp [250] = {'\0'};
                char answer1_tmp [50]   =   {'\0'};
                char answer2_tmp [50]   =  {'\0'};
                char answer3_tmp [50]   =  {'\0'};
                char answer4_tmp [50]   =  {'\0'};
                char correct_tmp [2]    =   {'\0'};

                for (i=0; i<2; i++){
                fgets( question_tmp, 250 , questions );
                fgets( answer1_tmp, 50 , questions );
                fgets( answer2_tmp, 50 , questions );
                fgets( answer3_tmp, 50 , questions );
                fgets( answer4_tmp, 50 , questions );
                fgets( correct_tmp, 2 , questions );

                questions_pointer = load_questions(questions_pointer, question_tmp, answer1_tmp, answer2_tmp, answer3_tmp, answer4_tmp, correct_tmp, i );


            }
    }
    questions_pointer = find_question(questions_pointer, 0);
    printf("%s", questions_pointer->question);
    printf("%s", questions_pointer->next->question);


    return 0;
}

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 16 maja 2016 przez softkdp Obywatel (1,060 p.)
edycja 16 maja 2016 przez softkdp
Pierwsze co rzuca mi się w oczy to to, że w tym ifie z linii 17 chciałbyś raczej jeszcze na koniec przypisać new_node do list_pointer, wtedy nie zwracasz nowo utworzonego węzła i w mainie nie przypisujesz go do wskaźnika na listę. W chwili obecnej, gdy list_pointer != NULL to przypisujesz mu jako nexta nowy węzeł, a jak wyjdziesz z funkcji to zastępujesz list_pointer nowym węzłem i tracisz stary węzeł, który tam był.
komentarz 16 maja 2016 przez vasiv Użytkownik (590 p.)
Ta funkcja zwraca wskaźnik na nowo utworzony element listy, a w main'ie list_pointer przyjmuje właśnie zwracaną wartość z tej funkcji. Wydaje mi się jednak, że błąd tkwi w miejscu, gdzie wczytuję do tablic linie z pliku.
komentarz 16 maja 2016 przez vasiv Użytkownik (590 p.)
Myślę, że lista jest zbudowana prawidłowo. Jestem pewny na 90%. Błąd na pewno leży w miejscu odczytywania linii z pliku. Nawet nie dodając nowych elementów do listy, program wykonuje się błędnie. Kiedy ustawiam pętlę na odczyt 3 "pakietów" (pytanie, odpowiedzi i prawidlową odp) i wypisanie ich na ekran, program nie wyswietla ich prawidlowo.
komentarz 16 maja 2016 przez softkdp Obywatel (1,060 p.)
Tak, źle to sobie rozrysowałem, lista jest OK.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 298 wizyt
pytanie zadane 10 maja 2018 w C i C++ przez kikosiak Obywatel (1,010 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,793 wizyt
pytanie zadane 15 kwietnia 2017 w C i C++ przez Lemon Nowicjusz (210 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 269 wizyt

92,580 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,965 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...