• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy prawdziwa losowość istnieje?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
4,034 wizyt
pytanie zadane 7 maja 2016 w C i C++ przez niezalogowany
Witam! Mam pytanie. Jestem początkującym programistą i często zamiast pojęcia losowość spotykam się ze słowem pseudolosowość i moje pytanie jest następujące:

Czy prawdziwa losowość w informatyce istnieje? Czyli wylosowanie np. jakiejś liczby niezależnie od czasu, niezależnie od poprzedniego wyniku itp.

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 7 maja 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
1
komentarz 7 maja 2016 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Ja już nie wiem czy walczyć ze zdebileniem czy już po prostu odpuścić, ale dobrze że chociaż ktoś potrafi korzystać z wyszukiwarki
+1 głos
odpowiedź 7 maja 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
komentarz 7 maja 2016 przez niezalogowany

Widziałem to wcześniej, ale chodzi mi o programowanie. :) 

Bo nawet jest napisane w tym linku, co mi wysłałeś:

"Liczby pochodzące z generatora programowego zwane są liczbami pseudolosowymi, ponieważ faktycznie nie są dziełem przypadku, lecz wynikiem obliczeń matematycznych."

komentarz 7 maja 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Przecież artykuł, do którego podałem link, tłumaczy wszystko, czyli, że prawdziwa losowość w informatyce istnieje, tylko jest potrzebny do tego generator sprzętowy.

Oczywiście taki generator możesz podpiąć do swojego programu, ale w zwykłym użytkowaniu wystarczają liczby pseudolosowe.

komentarz 7 maja 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Przeciez Pan Miroslaw wyjasnia jak to sie odbywa. Jako iz tez zaczynam to powiem tylko tyle ze gdy masz o liczbach pseudolosowych to Pan M. wyjasnia wszystko ze strony matematycznej i mowi ze nie musisz nawe tego wiedziec, bo wystarczy, ze nauczysz sie gotowej funkcji