W jaki sposób mogę dodać jakąś zmienną lub tablicę znajdującą się w jednej klasie do 2 klasy. Niżej zamieszczam fragment kodu z wyjaśnieniem.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace ConsoleApplication3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Mapa mapa1 = new Mapa();
mapa1.wypisz_plansze();
Ruch ruch1 = new Ruch();
ruch1.ruszanie();
Console.ReadKey();
}
}
public class Mapa
{
public int i, j;
public int[,] plansza = new int[3, 3];
public void wypisz_plansze()
{
plansza[0, 0] = 1;
plansza[0, 1] = 2;
plansza[0, 2] = 3;
plansza[1, 0] = 4;
plansza[1, 1] = 5;
plansza[1, 2] = 6;
plansza[2, 0] = 7;
plansza[2, 1] = 8;
plansza[2, 2] = 9;
for (i = 0; i < 3; i++)
{
for (j = 0; j < 3; j++)
{
Console.Write("|"+" "+"|");
}
Console.WriteLine();
}
}
}
public class Ruch : Mapa
{
public int liczba;
public void ruszanie(int[,] plansza)
{
Console.WriteLine("Podaj liczbe");
liczba = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
if(liczba==1)
{
Console.WriteLine(plansza[0, 0]);
}
}
}
}
A więc tak. Mam klasę Mapa i w niej funkcja wypisz_planszę która ma za zadanie stworzenie planszy. Teraz po stworzeniu obiektu chciałbym operować na nim podczas wykonywania innej funkcji (ruszanie) będącej w innej klasie o nazwie Ruch. Jak to zrobić, aby po wpisaniu z klawiatury "1" wyświetliła się w danym miejscu na planszy wartość indeksu 0,0. Jak zrobić abym mógł operować na obiekcie mapa1 za pomocą innych funkcji znajdujących się w innych klasach.
Proszę o pomoc, dopiero zaczynam programować obiektowo i póki co stoję na tym, Z góry dziękuję :)