• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Współpraca przy projekcie Silnika Gry.

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
416 wizyt
pytanie zadane 2 kwietnia 2016 w Nasze projekty przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
edycja 2 kwietnia 2016 przez MisterVento3

Witam, szukam kogoś kto chciał by przyłączyć się do pisania silnika gry 3D w C++ i OpenGL, lub tworzenia gry w Unreal Engine 4 - może to być grafik, programista, rysownik, każdy kto może dodać coś od siebie do gry :) Z grą dopiero zaczynam, zrobiłem menu gry, ale potrzeba mi tekstur na przyciski.

Jeśli chodzi o silnik gry, jestem na etapie menadżera sceny i częściowej optymalizacji kodu silnika. Renderowanie, ładowanie modeli, tekstur, shaderów już jest zrobione. Więcej info na priv :) Każdego zainteresowanego pomocą przy grze bądź silniku zapraszam na priv ;)

Pozdrawiam, Mister :D

EDIT:

 Tak póki co wygląda silnik, grafika nie jest jakaś ładna ale skupiłem się głównie na samym "corze" silnika, aby się go dobrze rozwijało, był wydajny. Posiada wypisywanie logów gry, system eventów, system wątków.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 kwietnia 2016 przez natrov Gaduła (3,970 p.)
Napisanie silnika gry nie jest takie łatwe jak ci się wydaje.

Pozdrawiam :)
komentarz 2 kwietnia 2016 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Podstawy już są ogarnięte, teraz tylko system scen, jakieś proste animacje, wydajne entity system
komentarz 3 kwietnia 2016 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Tak z ciekawości się zapytam, gdzie się podstaw nauczyłeś?
1
komentarz 3 kwietnia 2016 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Naukę zacząłem 4 lata temu, czytałem trochę w internecie jak zacząć, jaki kompilator, ogólnie z czym to się je. Później, gdy internet mi nie wystarczał postanowiłem kupić książkę "Symfonia C++", gdy już coś potrafiłem  pisać w czystym c++ postanowiłem poczytać trochę o grafice, OpenGL, DirectX - wybrałem OpenGL'a ponieważ jest łatwiejszy w nauce i nie jest taki "sztywny" jak DirectX(to jest moje odczucie). Gdy już napisałem kilka aplikacji graficznych, poczytałem trochę i fizyce 2D i ją zaimplementowałem do swojej "gry". Nie wystarczyło mi tylko 2D więc ok. rok temu zacząłem się bawić w 3D, była to dosyć trudna droga - macierze, wektory, kwaterniony, sama matematyka a że chodziłem dopiero do gimnazjum(teraz technikum informatyczne :)) był to dla mnie ciężki orzech do zgryzienia ale po 2 tygodniach ogarniania i implementowania tej matmy do C++ już nie było większych problemów z zrozumieniem tej "czarnej magii". Tego wszystkiego(chodzi już o grafikę 3D) uczyłem się z zagranicznych poradników(ThinMatrix, TheBennyBox) . Zrobiłem chyba 20 "silników graficznych" ale nie były one zbyt wydajne i dobre w ich rozwijaniu więc teraz się skupiłem właśnie na tym i wychodzi mi to chyba dobrze :D
0 głosów
odpowiedź 2 kwietnia 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Może pokażesz co juz zrobiłeś?
komentarz 2 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Renderowanie, ładowanie modeli, tekstur, shaderów już jest zrobione.

:) 

komentarz 2 kwietnia 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Tak czytałem, to piszesz swój silnik czy robisz gre w silniku UE4 ??
komentarz 3 kwietnia 2016 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
W wolnym czasie zajmuję się pisaniem gry, bo do tego trzeba już więcej ludzi - grafik, rysownik, a silnik piszę większość czasu ;D
komentarz 5 kwietnia 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Czyli nie na Unreal 4 ?
komentarz 6 kwietnia 2016 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Tak, w Unreal 4 piszę grę, ale to rzadko ;/
komentarz 7 kwietnia 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Czyli nie piszesz wlasnego silnika ;)
0 głosów
odpowiedź 6 listopada 2016 przez Maciej Recław Nowicjusz (170 p.)
Jak chcesz to mozemy sie jakos zgadac, nie wiem czy bede przydatny ale tak jak ty kiedys zaczynam swoja przygode z c++ (dopiero HTML ogarnalem) i moze cos udaloby sie utworzyc, troche sie bawie projektowaniem graficznym UDK i programowaniem ale to sie ucze wiec sie nie spodziewaj za duzo ;) (napewno nauczylbym sie wielu nowych rzeczy pracujac z Toba)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 51 wizyt
–1 głos
4 odpowiedzi 638 wizyt
pytanie zadane 6 lipca 2016 w Offtop przez NoNc0nTroL Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 410 wizyt
pytanie zadane 14 sierpnia 2021 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,651 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...