• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Błędy z połączeniem sfml i opengl

Object Storage Arubacloud
0 głosów
168 wizyt
pytanie zadane 17 lutego 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

Mam taki kod:

#include <GL/glew.h>
#include <glfw3.h>
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <string>
#include <cmath>
#include <glm.hpp>
#include <gtc\matrix_transform.hpp>
#include <gtc\type_ptr.hpp>
#include <SFML\Graphics.hpp>

#include "EasyLearning.h"
#include "Figures.h"

int LoadTexture(std::string file_name)
{
	GLuint tex;
	sf::Image Image;
	Image.loadFromFile(file_name);
	glGenTextures(1, &tex);
	glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, tex);
	gluBuild2DMipmaps(GL_TEXTURE_2D, GL_RGBA, Image.getSize().x, Image.getSize().y, GL_RGBA, GL_UNSIGNED_BYTE, Image.getPixelsPtr());
	glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_LINEAR);
	glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR);

	return 0;
}
//******************************************************************************
int main()
{
	EasyLearning easy;
	easy.glewInitialization();
	GLFWwindow *window = glfwCreateWindow(600, 800, "", NULL, NULL);
	easy.glfwInitialization();

	GLfloat points[] = {
		-0.5f, -0.5f,  0.0f,
		0.5f, -0.5f,  0.0f,
		0.5f,  0.5f,  0.0f,
		0.5f,  0.5f,  0.0f,
		-0.5f,  0.5f,  0.0f,
		-0.5f, -0.5f,  0.0f,
	};

	GLfloat tex_coords[] = {
		0.0f, 0.0f,
		1.0f, 0.0f,
		1.0f, 1.0f,
		1.0f, 1.0f,
		0.0f, 1.0f,
		0.0f, 0.0f,
	};

	GLuint position_vbo = 0;
	glGenBuffers(1, &position_vbo);
	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, position_vbo);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(points), points, GL_STATIC_DRAW);

	GLuint texture_coords_vbo = 0;
	glGenBuffers(1, &texture_coords_vbo);
	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, texture_coords_vbo);
	glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(tex_coords), tex_coords, GL_STATIC_DRAW);

	GLuint vao = 0;
	glGenVertexArrays(1, &vao);
	glBindVertexArray(vao);
	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, position_vbo);
	glVertexAttribPointer(0, 3, GL_FLOAT, GL_FALSE, 0, NULL);
	glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, texture_coords_vbo);
	glVertexAttribPointer(1, 2, GL_FLOAT, GL_FALSE, 0, NULL);
	glEnableVertexAttribArray(0);
	glEnableVertexAttribArray(1);

	GLuint shaders = easy.loadShader("C:/Shaders/textures/vertexShader.glsl", "C:/Shaders/textures/fragmentShader.glsl");
	glUseProgram(shaders);
	GLint texture_slot = glGetUniformLocation(shaders, "basic_texture");
	glUniform1i(texture_slot, 0);

	glActiveTexture(GL_TEXTURE0);
	if (LoadTexture("C:/Shaders/textures/brick.jpg"))
		return -1;

	while(!glfwWindowShouldClose)
	{
		glClearColor(0.5, 0.5, 0.5, 0.0);

		glBindVertexArray(vao);
		glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 6);

		glfwSwapBuffers(window);
		glfwPollEvents();
	}

	glfwTerminate();

	return 0;
}

i wyskakują mi takie błędy:

Severity    Code    Description    Project    File    Line    Suppression State
Error    LNK2001    unresolved external symbol _gluBuild2DMipmaps@28    OpenGL    C:\Users\dell\Documents\Visual Studio 2015\Projects\texturowanie\OpenGL\main.obj    1    
Error    LNK1120    1 unresolved externals    OpenGL    C:\Users\dell\Documents\Visual Studio 2015\Projects\texturowanie\Release\OpenGL.exe    1    


I nie wiem o co chodzi

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 17 lutego 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)

W ogóle używasz GLU? W includach nic związanego z GLU nie widze. Dlaczego nie:

glGenerateMipmap(GL_TEXTURE_2D);

?

0 głosów
odpowiedź 17 lutego 2016 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)

Najprawdopodobniej brakuje jednej z tych bibliotek: opengl32, glu32, gdi32

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 304 wizyt
pytanie zadane 6 września 2015 w Offtop przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 1,039 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2016 w C i C++ przez criss Mędrzec (172,590 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 212 wizyt
pytanie zadane 10 grudnia 2015 w C i C++ przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)

92,632 zapytań

141,500 odpowiedzi

319,879 komentarzy

62,013 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...