• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zrobić takie menu (pionowe) w css?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
7,289 wizyt
pytanie zadane 10 lutego 2016 w HTML i CSS przez Kubala94 Początkujący (360 p.)
edycja 10 lutego 2016 przez Kubala94

Witam , mam takie pytanko jak zrobić w css takie proste  pionowe menu jak zrobił Pan Mirosław w odcinku "Kurs CSS (#2) Stylizacja szablonu strony. Właściwości CSS w akcji " , od razu zaznaczam ze jestem początkującym w css więc proszę o wyrozumiałość :).  wiem w tym odcinku jest pokazane jak to zrobić , ktoś mógł by powiedzieć , ze przecież jest pokazane :). ;p Oczywiście ,ale mi chodzi o menu w pełni funkcjonalne tzn. na filmiku jest pokazane menu ale nie "podlinkowane"  bez linków do podstron. Jak zrobić takie menu jak tam ale, żeby działały linki do podstron, kolor czcionki po najechaniu na link się zmieniał , kolor tła po najechaniu na link się zmieniał.(Wiem ,tam tez się zmienia kolor czcionki i tła  , ale chodzi mi o to żeby to wszytko działało, tak samo z linkami do podstron) Próbowałem już sam to robić ale nie dałem rady.. pomoże ktoś? :) Będę wdzięczny

mój kod css menu i html:

 


		.menu1
		{
			float: left;
			width: 178px;
			background-color: lightgray;
			text-align: center;
			font-size: 20px;
			padding:0;
			margin-bottom:20px;
			border-radius: 6px;
		}
		
		
		ul 
		{
		list-style-type:none;
		margin:0;
		padding: 20px 15px;
		width:148px;
		}
		
		ul > li
		
		{
			padding-top:10px;
			padding-bottom:10px;	
		}

		a:link
		{
			text-decoration: none;
			color: white;
		}

		a:visited
		{
			color: white;
		}

		a:hover
		{
			color: #000000
		}

		ul a:link
		{
			text-decoration: none;
			color: #ffffff;
		}
		
		ul a:visited
		{
			text-decoration: none;
			color: white;
		}
		
		ul li a:hover 
		{
			background-color: #000000;
			color: white;
			cursor: pointer;
		}