Witam :)
Mój problem polega na tym, że w grze arkanoid (10 odc kursu c++ obiektowego Pana Mirka) nie mogę wykminić jak zrobić symulację odbicia piłki od "cegły"... próbowałem już na wiele sposobów ale dalej albo z góry się źle odbija, albo z boku... stworzyłem osobną funkcję odbicie... Oto ona:
void odbicie(TImage*pilka, TImage*cegla)
{
if(pilka->Left >= cegla->Left-pilka->Width)
{
x=-x;
return;
}
if(pilka->Left <= cegla->Left+cegla->Width)
{
x=-x;
return;
}
if(pilka->Top >= cegla->Top-pilka->Height)
{
y=-y;
return;
}
if(pilka->Top <= cegla->Top+cegla->Height)
{
y=-y;
return;
}
}
A tutaj wywołanie funkcji:
//ball0
if(kolizja(ball,Image0)&&Image0->Visible==true)
{
odbicie(ball,Image0);
Image0->Visible=false;
pozostalo--;
}
Może mógłby ktoś bardziej doświadczony na to zerknąć i mnie oświecić? Z góry dziękuję :)