• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z odświeżaniem mojej aplikacji

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
162 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2015 w C i C++ przez leszard Nowicjusz (150 p.)
Korzystam z C++ Builder 6, i mam następujący problem, że nie odswierza mojej aplikacji.

Chodzi o to, ze po prowadzonych zmianach np po kliknieciu na obrazek ma on zniknac Visible=false to nic się nie dzieje... tzw zmiany się wprowadzają ale na monitorze w aplikacji nic się nie dzieje.

Dopiero po zminimalizowaniu a nastepnie po przywróceniu okna zmiany są widoczne.

Z góry dziękuję.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2015 przez bossik21 Mądrala (5,750 p.)
A czy wywołujesz jakąś metodę odświeżającą ekran?

 

Fajnie by było jakbyś pokazał trochę kodu, może by to pomogło nam pomóc Tobie szybciej.
komentarz 16 kwietnia 2015 przez leszard Nowicjusz (150 p.)
Nie podałem kodu bo z góry założyłem, że coś w kompilatorze źle ustawiłem:

Fragment kodu;

 

void __fastcall TForm1::Image1Click(TObject *Sender)
{
        kto='o';
        Image1->Visible=false;
        Image2->Visible=false;
        Label1->Visible=false;

        tura->Picture->LoadFromFile("img/graczosmall.bmp");
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Image2Click(TObject *Sender)
{
        kto='x';
        Image1->Visible=false;
        Image2->Visible=false;
        Label1->Visible=false;

        tura->Picture->LoadFromFile("img/graczxsmall.bmp");
}
komentarz 16 kwietnia 2015 przez leszard Nowicjusz (150 p.)
Nie wywołuje zadnej metody odwiezającej - przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo he :)
komentarz 16 kwietnia 2015 przez bossik21 Mądrala (5,750 p.)

A masz jakąś metodę, gdzie rysujesz wszystko? (Wiesz, bo troche programuję w Javie, to nie do końca wiem jak to w c++ jest). Jednakże na logikę:

Moduł A: Jest sobie w programie gdzieś jakiś moduł rysujacy wszystko na ekranie.

Moduł B :Jest moduł odpowiadający za logikę (w tym wypadku to, że zmieniasz visible na false).

(nazwy moduł A i B to nazwy zmyślone)

 

No i jak zmieniasz w tym drugim module coś, to jeżeli nie poinformujesz tego pierwszego modułu to on nie wie, że coś się zmieniło, bo nie dostał, żadnego sygnału

Bardziej łopatologicznie :) Nauczycielka (moduł A) nie będzie wiedziała, że Adasiowi(Moduł B) chce się siku, dopóki Adaś jej o tym nie powie.

 

A takie odświeżenie wykonuje się samo gdy minimalizujesz i maksymalizujesz okienko, bo wtedy ten moduł dostał cynk, że trzeba się wyświetlić.

 

 

komentarz 16 kwietnia 2015 przez leszard Nowicjusz (150 p.)
//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;

char p1,p2,p3,p4,p5,p6,p7,p8,p9;
//zmienne przechowywujace co jest pod kazdym polem
//'n' - nic, x - adolf, y - wilcze
char kto; // kto ma sie teraz ruszyc

//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

 

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
        pole1->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole2->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole3->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole4->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole5->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole6->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole7->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole8->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");
        pole9->Picture->LoadFromFile("img/nic.bmp");

        tura->Picture->LoadFromFile("img/nicsmall.bmp");

        p1='n'; p2='n'; p3='n';
        p4='n'; p5='n'; p6='n';
        p7='n'; p8='n'; p9='n';
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Image1Click(TObject *Sender)
{
        kto='o';
        Image1->Visible=false;
        Image2->Visible=false;
        Label1->Visible=false;

        tura->Picture->LoadFromFile("img/graczosmall.bmp");
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Image2Click(TObject *Sender)
{
        kto='x';
        Image1->Visible=false;
        Image2->Visible=false;
        Label1->Visible=false;

        tura->Picture->LoadFromFile("img/graczxsmall.bmp");
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::pole1Click(TObject *Sender)
{
        if(p1=='n')
        {
           if(kto=='o')
           {
               pole1->Picture->LoadFromFile("img/graczo.bmp");
               p1='o';

               kto='x'; //zmiana "kto" teraz ma grac
               tura->Picture->LoadFromFile("img/graczxsmall.bmp");
               pole1->Enabled=false;
           }
           else if(kto=='x')
           {
                pole1->Picture->LoadFromFile("img/graczx.bmp");
                p1='x';

                kto='o';
                tura->Picture->LoadFromFile("img/graczosmall.bmp");
                pole1->Enabled=false;
           }
           else
           {
                ShowMessage("Musisz wybrac najpiew gracza, jasne gosciu ? ");
           }
        }
}
//---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

czy chodzi o funkcje

void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)

??
komentarz 16 kwietnia 2015 przez bossik21 Mądrala (5,750 p.)
Niestety, nie wiem jak Ci pomoc, myślałem, że to trochę bardziej podobne będzie do javy :(

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 431 wizyt
pytanie zadane 26 listopada 2022 w C i C++ przez Noizz00 Użytkownik (910 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 189 wizyt
pytanie zadane 31 października 2021 w Systemy operacyjne, programy przez KitKetPolska Nowicjusz (240 p.)

93,020 zapytań

141,983 odpowiedzi

321,283 komentarzy

62,366 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...