• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra czołgi oraz multiplayer. (Gra na 2 osoby) [ankieta]

Object Storage Arubacloud
0 głosów
492 wizyt
pytanie zadane 17 stycznia 2016 w Nasze projekty przez KULTI Obywatel (1,400 p.)
Witaj serdecznie przeszedłem przez kurs javascript, php i wszystkie inne kursy Mirosława, czy mógłbym dostać ogólne wskazówki jak tworzyć każdą grę multi oraz jak mógłbym stworzyć grę czołgi(plansza na ekran, oraz poruszanie się i strzelanie w przeciwnika).

Więc pytania:
- Jak tworzyć mogę multi - na 2 osoby.(jak wyszukiwać drugą osobę i pokazywać jej ten sam ekran) Parę wskazówek poprosiłbym.
- Jak stworzyć planszę, oraz jakie ciekawe matematyczne wzory lub właściwości css/javascript/php mi się przydadzą. Jak zrobić poruszanie się obiektu, aby było widoczne na obu ekranach.

Nie chce gotowych rozwiązań tylko pomysły i wskazówki. Gdy stworzę ją, podzielę się z wami rezultatem działań w zamian za pomoc. :)
Możliwe odpowiedzi:
Gra przy aktualnym stanie wiedzy po kursach jest możliwa do wykonania (0 głosów)
Nie sądzę żeby przy aktualnym stanie wiedzy wykonać tą grę (12 głosów, 100%)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 17 stycznia 2016 przez Comandeer Guru (601,110 p.)

Żeby gra chodziła płynnie, potrzebujesz co najmniej WebSockets, żeby nie zarżnąć serwera requestami co sekundę (jeśli nie częściej). To oznacza zmianę podejścia do samej architektury serwera, który będzie musiał pracować jako demon. W przypadku PHP wystarczy użyć frameworka Ratchet. Chociaż jeszcze lepiej (i łatwiej IMO) użyć tandemu node.js + socket.io.

Powiedziałem "co najmniej WebSockets", bo jest jeszcze nowsza technologia, na którą warto spojrzeć: WebRTC, gdzie połączenia lecą przez P2P między przeglądarkami. Tutaj de facto serwer służyłby jedynie do znalezienia współgracza, a cała reszta odbywałaby się u klientów.

Samo generowanie planszy to zabawa z canvas w JS (względnie SVG, ale to może mieć o wiele mniejszą wydajność) – tutaj warto wykorzystać jakąś bibliotekę, np. Phaser.js (canvas jest strasznie low-levelowy). Natomiast synchronizacja wyświetlania pomiędzy graczami to coś w kierunku Operational Transforms, czyli wysyłanie informacji o tym, co się zmieniło, jako zbioru operacji do wykonania (tak działa np. collaborative editing w Google Docs). Oczywiście większość operacji, typu zabicie przeciwnika, musi być też potwierdzona przez serwer.

komentarz 17 stycznia 2016 przez KULTI Obywatel (1,400 p.)
Rozumiem, chciałbym ją początkowo stworzyć dość low lewelowo. Więc nie angażować w to websockets, najprościej jak się da lecz nadal skutecznie. Pisanie gdy będzie dla mnie nauką, nie męką przez 10 technologii. :) Lecz jeśli dałbyś mi jakieś materiały w Polskim języku, to z chęcią początkowo zrobię sobie grę "dwie kulki" które na płaskiej mapie będą się poruszać. :)
komentarz 17 stycznia 2016 przez KULTI Obywatel (1,400 p.)
Więc gdybym chciał zrobić dwie poruszające się kulki po płaskiej mapie, jak to wyglądałoby w najprostszym sposobie wykonania? :)
A do tego dodałbym przykładowo chmury które poruszałyby się od prawej do lewej, tylko jak?
komentarz 17 stycznia 2016 przez Comandeer Guru (601,110 p.)
Nie da się napisać sensownie gry multi bez WebSockets, po prostu.

Po polsku, jak zwykle, raczej nic nie znajdziesz.

Natomiast jak zrobić najprościej poruszanie się obiektów? Tworzysz kilka obrazków i przy pomocy requestAnimationFrame zmieniasz im własności CSS. Jednak to jest najmniej wydajny sposób.
komentarz 17 stycznia 2016 przez KULTI Obywatel (1,400 p.)

Dziękuje za odpowiedź Commander. Myślisz że ten kurs:http://eduweb.pl/kursy/html/html-javascript-zaawansowane.html oraz ten http://eduweb.pl/kursy/javascript/javascript-ajax.html będą odpowiednie, aby móc zacząć bawić się w tworzenie gier? :) PS. Przerobiłem wszystkie webowe kursy Mirosława.

komentarz 17 stycznia 2016 przez Comandeer Guru (601,110 p.)
Ten może się nada: http://eduweb.pl/kursy/html/html-javascript-zaawansowane.html ale prawdę mówiąc nie znam polskich kursów.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 2,267 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 73 wizyt
pytanie zadane 31 marca 2020 w Java przez michaljbjj Początkujący (460 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 814 wizyt
pytanie zadane 18 marca 2020 w OpenGL, Unity przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)

92,568 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,637 komentarzy

61,957 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...