• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

jak przekierowac dzwiek na głośniki

Object Storage Arubacloud
0 głosów
147 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2016 w Systemy operacyjne, programy przez micallpl Nowicjusz (120 p.)
zmienione kategorie 11 stycznia 2016 przez Arkadiusz Waluk
jestem tu nowy i jestem uczniem technikum informatycznego .dzisiaj miałem na zawodowych o strumieniu danych na systemie linux (na debianie dokładnie) i uszłyszałem że jest taka opcja zeby wynikiem takiego przekierowania danych był dzwiek wydobywany z głośników . czy to w ogole możliwe ?? Na internecie szukałem ale nie mogłem nic znaleźć .czy ktos zna odpowiedz na moje pytanie ?? z góry dziekuje i nawet nie orietuje sie czy to spam czy nowy temat

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 11 stycznia 2016 przez Mateusz Tocha Bywalec (2,560 p.)
Jedyne co mi przychodzi do głowy to tak zwane układy DAC (czyli digital to analog converter) wtedy przy użyciu odpowiedniej funkcji możesz wygenerować strumień kolejnych po sobie wartości binarnych np w formacie 12, 16 bitowym, i zostaną one przekonwertowane na sygnał analogowy który poprzez wzmacniacze, filtry mogą trafić na głośniki.

 

Jeżeli chodziło ci o coś innego to sorry za spam. Może napisze coś więcej: jaki strumień danych? , czy to Rasperry PI może z linuxem itp..

 

Ogólnie jeżeli mógłbyś sterować pojedynczym bitem na jakimś pinie wyjściowym swojego procesora (sterować GPIO) to mógłbyś zastosować 8 takich wyjść, stosując przy tym tak zwaną drabinkę rezystorową utworzyć sygnał analogowy. Jest to bardzo prosty sposob, zazwyczaj nie nadający się do zastosowań.

Zobacz sobie tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=Y2OPnrgb0pY
komentarz 11 stycznia 2016 przez micallpl Nowicjusz (120 p.)