Witam, chciałbym napisać jakąś prostą grę sterowaną strzałkami (przechodzenie przez labirynty czy coś w tym stylu) i mam problem na początku z ogarnięciem sterowania. Udało mi się napisać program który zmienia położenie kwadratu po wciśnięciu strzałki, wciskam strzałkę->zmienna się zmienia->ramka rysuje się na nowo
Mój problem polega na tym że kiedy wywołuję metodę repaint() na rzecz klasy w której rysuję ten kwadrat to nic się nie dzieje, natomiast jeśli wywołam ją na rzecz klasy która jest ramką, kwadrat faktycznie przesuwa się ale pojawia się za to kolejna ramka. Stąd moje pytanie, jak zastosować metodę repaint() aby odświeżała tylko Panel w którym jest kwadrat a nie całą ramkę. Poniżej kod
Plik SquareFrame.java
import java.awt.Dimension;
import java.awt.EventQueue;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
public class SquareFrame extends JFrame{
public SquareFrame(){
super("test");
setPreferredSize(new Dimension(400,300));
setVisible(true);
MyPanel panel = new MyPanel();
add(panel);
pack();
addKeyListener(new MyPanel());
setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
}
public static void main(String[] args) {
EventQueue.invokeLater(new Runnable(){
public void run() {
new SquareFrame();
}
});
}
}
Oraz plik MyPanel.java
public class MyPanel extends JPanel implements KeyListener{
public static int poz1 = 50;
Graphics g;
Rectangle2D kwadrat;
public MyPanel(){
setPreferredSize(new Dimension(400,300));
}
public void paint(Graphics g){
g.setColor(Color.BLUE);
g.fillRect(poz1, 50, 50, 50);
}
@Override
public void keyPressed(KeyEvent arg0) {
int klucz = arg0.getKeyCode();
if(klucz == 39){
poz1+= 10;
System.out.println(poz1 + " " + klucz);
SquareFrame frame = new SquareFrame();
frame.repaint();
}
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent arg0) {}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent arg0) {}
}
Kombinowałem jak to zrobić chyba ze 2 godziny, będę wdzięczny za każdą wskazówkę :)