• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Program zwraca dziwne wartosci - C++

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
875 wizyt
pytanie zadane 30 grudnia 2015 w C i C++ przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)

Witam. Na wstępie chciałbym dodać iż jestem początkującym programistą, o ile można mnie już tak nazywać :) 

Wczoraj ukończyłem odcinek Pana Mirosława na temat polskiego SPOJA. Stronka przypadła mi do gustu i kilka problemów już na niej ukończyłem. Niestety jednak znalazłem się w kompletnej czarnej dziurze odnośnie zachowania mojego programu i zwracania bardzo dziwnych liczb w problemie http://pl.spoj.com/problems/SUMA/

Po wpisaniu liczb całkowitych, np. takich jakie są przykładowe w tym problemie na SPOJU, to otrzymuję w konsoli nie wiadomo skąd wzięte liczby. Czasem jest to 40010, czasem kilka milionów. Analizowałem kod na spokojnie, ale nie potrafię sobie z tym poradzić. Poniżej zamieszam kod źródłowy: 

 

#include <iostream>
#include <windows.h>

using namespace std;


int main()
{
    int ilosc;
    int tab[10000];
    int a;

    cin>>ilosc;

    for (int i=0; i<ilosc; i++)
    {
        cin>>tab[i];
        a+=tab[i];
        cout<<a<<endl;
    }



    return 0;
}

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 30 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
wybrane 30 grudnia 2015 przez Konrad Nabożny
 
Najlepsza
Musisz zainicjować zmienną. W C++ tworzona zmienna nie ma automatycznie wartości 0. Dlatego:

int a = 0;
komentarz 30 grudnia 2015 przez Sebastian Fojcik Nałogowiec (43,020 p.)

1. zainicjaLIZOWAĆ zmienną
W informatce przyjęła się ta forma: http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/inicjalizowac;9919.html

2. Zmienna globalna oraz statyczna jest wstępnie inicjalizowana zerem.

komentarz 30 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)