To takie 2 instrukcje, które kiedyś napisałem dla siebie. Jeśli nie rozumiesz mało szczegółowej, przeczytaj szczegółową :)
Mało szczegółowa:
Do linkera/Link Libraries:
- ścieżka do pliku sfml-graphics.dll w naszej bibliotece
- ścieżka do pliku sfml-system.dll w naszej bibliotece
- ścieżka do pliku sfml-window.dll w naszej bibliotece
i ewntualnie plik sfml-audio.dll z naszej biblioteki
Do Linkera/Other Linker options:
-lsfml-system
Przechodzimy do Search Directories i :
Prechodzimy do Compiler i podajemy:
- ściężkę do folderu include naszej biblioteki
Prechodzimy do Linker i podajemy:
- ściężkę do folderu lib naszej biblioteki
Szczegółowa:
Tworzenie Projektu:
File -> New -> Project -> Empty Project -> Nazwa Projeku -> Kończenie tworzenia Projektu
Tworzenie pliku main.cpp:
File -> New -> File -> Source .CPP -> Zaznaczmy RELEASE i DEBUG -> kończenie dod. pliku
Przypinanie biblioteki do projektu:
Projekt -> Build options -> Wybieramy nazwę projektu, nie DEBUG ani RELEASE (lewy górny róg) ->
Linker Settings -> Link Libraries -> ADD -> Wybieramy położenie naszej biblioteki -> Wybieramy z plików pliki tj. sfml-window.dll, sfml-graphics.dll, sfml-system.dll i ewentualnie plik sfml-audio.dll -> OK ->
Other linker options -> -lsfml-system ->
Search directories -> Compiler - > podajemy ściężkę do naszej biblioteki/include -> Linker -> podajemy ściężkę do naszej biblioteki/lib -> OK
P.S. Jeśli coś jest nie jasne to pisz. Odnośnie tego, że podajemy położenie biblioteki, po ściągnięciu jej wypakuj ją np. do folderu użytkownika, a później w C::B ją podepnij. A jeśli od razu chcesz przetestować działanie biblioteki to użyj tego kodu :
#include <SFML/Window.hpp> // lub #include "SFML/Window.hpp"
#include <SFML/Graphics.hpp> // lub #include "SFML/Graphics.hpp"
using namespace std;
using namespace sf;
Event zdarzenie;
int main( int argc, char ** argv )
{
RenderWindow oknoAplikacji;
oknoAplikacji.Create( VideoMode( 800, 600, 32 ), "SFML #1 - Podstawy" ); // tryb okienkowy
//oknoAplikacji.Create( VideoMode( 800, 600, 32 ), "SFML #1 - Podstawy", Style::Fullscreen ); // tryb pelnoekranowy
while( oknoAplikacji.IsOpened() )
{
while( oknoAplikacji.GetEvent( zdarzenie ) )
{
if( zdarzenie.Type == Event::Closed )
{
oknoAplikacji.Close(); // zamykanie okna
}
//tu obsługa zdarzeń
}
//tu Twój kod
oknoAplikacji.Display();
}
return 0;
}