• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak napisać system walki?

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
1,448 wizyt
pytanie zadane 18 grudnia 2015 w C i C++ przez Modferno Początkujący (400 p.)
edycja 18 grudnia 2015 przez Modferno

Witam, nie dawno wpadła na mnie ochota aby napisać grę. Gra nazywa się Minionki i po ok. 30 minutach pisania natrafiłem na problem. System walki -  kompletnie nie mam pomysłu jak go napisać. Macie jakieś pomysły?

Oto to co napisałem do tej pory :
 

#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <cstdio>
#include <conio.h>

using namespace std;

string tryb_gry;
string cecha;
int p_odnosnik;

void p_menu_zaww()
{
    if (p_odnosnik==1)
    {

    }
    else if (p_odnosnik==2)
    {

    }
    else if (p_odnosnik==3)
    {

    }
    else
    {
       cout<<endl<<"NIE MA TAKIEGO TRYBU GRY!!!!!!!"<<endl;
    }

}
void system_walki()
{
   
}

void p_menu()
{
  cout<<endl<<"Witaj w menu przygody!"<<endl;
  cout<<"Co chcesz robic ?"<<endl;
  cout<<"Walka - 1"<<endl;
  cout<<"Sklep - 2"<<endl;
  cout<<"Wyjdz z gry - 3"<<endl;
  cin>>p_odnosnik;
}

void main_menu()
{

    cout<<"WITAJ W GRZE MINIONKI"<<endl<<endl;
    cout<<"------------------------"<<endl<<endl;
    cout<<"Czy twoj minion to bohater?"<<endl<<endl;
    cout<<"Wybierz tryb gry "<<endl<<"Przygoda - p"<<endl;
    cin>>tryb_gry;
}

class Minion
    {
     public:

     string imie;
     int hp;
     int atak;

     void dodaj_miniona()
     {
       cout<<endl;
       cout<<"STWOZ BOCHATERSKIEGO MINIONA"<<endl;
       cout<<"Podaj imie miniona - ";
       cin>>imie;
       cout<<"Podaj ceche na jakiej skupic ma sie minion HP czy ATAK - ";
       cin>>cecha;

       if (cecha=="hp")
       {
           hp=10;
           atak=5;
       }
       if (cecha=="atak")
       {
           hp=5;
           atak=10;
       }

     }
       void daj_staty()
      {

          cout<<"                                             Imie - "<<imie<<"  ATAK - "<<atak<<"  HP - "<<hp;
      }
    };

int main()
{
     main_menu();

     if(tryb_gry=="p")
     {
         system("cls");

     Minion m1;

     m1.dodaj_miniona();
     system("cls");
     m1.daj_staty();

     p_menu();
     p_menu_zaww();
     }
     else
     {
        cout<<"Nie ma takiego trybu gry";
     }
    return 0;
}

 

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez KamilBest Użytkownik (640 p.)
wybrane 18 grudnia 2015 przez Modferno
 
Najlepsza
Kiedyś pisałem podobną grę konsolową, tyle że miałem jeszcze labirynt z różnymi zadaniami +walki. W tym przypadku to pewnie tylko walka turowa. Minion i jego przeciwnik mają jakieś statystyki, na ich podstawie ustawiasz sobie ataki (obrażenia, obrażenia krytyczne, uniki i co tam jeszcze chcesz). I atakujesz wybierając atak dopóki nie zjedziesz przeciwnikowi życia. Przeciwnik natomiast wybiera losowo lub ewentualnie możesz napisać jakiś system jak ma walczyć. Proponuję przepisanie tego obiektowo, bo szybko będziesz się gubił w kodzie.
0 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez Mateusz11 Pasjonat (22,910 p.)
Po pierwsze ramka "CODE"!

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 518 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2016 w C i C++ przez emce1996 Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 2,022 wizyt
pytanie zadane 4 lipca 2016 w C i C++ przez pixel06 Nowicjusz (150 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 228 wizyt
pytanie zadane 31 maja 2016 w C i C++ przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

93,383 zapytań

142,382 odpowiedzi

322,539 komentarzy

62,744 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...