Witam, nie dawno wpadła na mnie ochota aby napisać grę. Gra nazywa się Minionki i po ok. 30 minutach pisania natrafiłem na problem. System walki - kompletnie nie mam pomysłu jak go napisać. Macie jakieś pomysły?
Oto to co napisałem do tej pory :
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <cstdio>
#include <conio.h>
using namespace std;
string tryb_gry;
string cecha;
int p_odnosnik;
void p_menu_zaww()
{
if (p_odnosnik==1)
{
}
else if (p_odnosnik==2)
{
}
else if (p_odnosnik==3)
{
}
else
{
cout<<endl<<"NIE MA TAKIEGO TRYBU GRY!!!!!!!"<<endl;
}
}
void system_walki()
{
}
void p_menu()
{
cout<<endl<<"Witaj w menu przygody!"<<endl;
cout<<"Co chcesz robic ?"<<endl;
cout<<"Walka - 1"<<endl;
cout<<"Sklep - 2"<<endl;
cout<<"Wyjdz z gry - 3"<<endl;
cin>>p_odnosnik;
}
void main_menu()
{
cout<<"WITAJ W GRZE MINIONKI"<<endl<<endl;
cout<<"------------------------"<<endl<<endl;
cout<<"Czy twoj minion to bohater?"<<endl<<endl;
cout<<"Wybierz tryb gry "<<endl<<"Przygoda - p"<<endl;
cin>>tryb_gry;
}
class Minion
{
public:
string imie;
int hp;
int atak;
void dodaj_miniona()
{
cout<<endl;
cout<<"STWOZ BOCHATERSKIEGO MINIONA"<<endl;
cout<<"Podaj imie miniona - ";
cin>>imie;
cout<<"Podaj ceche na jakiej skupic ma sie minion HP czy ATAK - ";
cin>>cecha;
if (cecha=="hp")
{
hp=10;
atak=5;
}
if (cecha=="atak")
{
hp=5;
atak=10;
}
}
void daj_staty()
{
cout<<" Imie - "<<imie<<" ATAK - "<<atak<<" HP - "<<hp;
}
};
int main()
{
main_menu();
if(tryb_gry=="p")
{
system("cls");
Minion m1;
m1.dodaj_miniona();
system("cls");
m1.daj_staty();
p_menu();
p_menu_zaww();
}
else
{
cout<<"Nie ma takiego trybu gry";
}
return 0;
}