• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Powtarzające się pytania - co robić? [ankieta]

VPS Starter Arubacloud
+5 głosów
625 wizyt
pytanie zadane 18 grudnia 2015 w Sprawy forum przez event15 Szeryf (93,790 p.)
otagowane ponownie 6 stycznia 2016 przez efiku

Hej,

powiedzcie mi, co moderatorzy i redaktorzy powinni robić z powtarzanymi pierdyliard razy pytaniami:

  • jak zacząć programować
  • w czym najlepiej zacząć programować
  • który język lepszy
  • mam problem z pustą konsolą
  • funkja mail() nie działa
  • itp.

Wczoraj pałka się już przegła - na jednej stronie "Nowe" było 8 postów dotyczących dokładnie tego samego.

W ciągu dwóch dni były dwa albo 3 wątki z kilka razy powtarzanymi pytaniami. 

Co robić?

Możliwe odpowiedzi:
usuwać (3 głosów, 8%)
blokować (27 głosów, 71%)
blokować i usuwać (8 głosów, 21%)

8 odpowiedzi

+5 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez Bantu Nałogowiec (34,170 p.)
Może najpierw warto zrobić jakiś temat w stylu FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami. Znaczy się coś w stylu linków do takich tematów. No i ogólnie cały ten FAQ przypiąć, żeby był widoczny, a potem faktycznie można usuwać zbędne tematy, bo są zbędne. Chociaż można najpierw zablokować, a potem usunąć, co by osoba pisząca temat wiedziała co się dzieje i nie zakładała nowego.
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Może to zająć kilka dni pracy, ale zrobienie FAQ z wypunktowanymi pytaniami i treściwą profesjonalną odpowiedzią na każde, mogłoby ograniczyć ilość śmieć tematów. Użytkowincy mogliby je zwyczajnie wklejać w zapytaniach typu "jaki jenzyk do pisania gier" czy "pomoooooooocy!!!!!!" bez zbędnego marnowania czasu na wywód.
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)
Jestem za. Utworzenie FAQ dla np. kilku języków najbardziej tu popularnych (C++, Java, PHP, SQL, HTML/CSS/JS). Wiadomo, dużo czasu zajmie zrobienie tego - ale na dłuższą metę bardziej to się opłaci. Takie FAQ można zamknąć lub pozostawić, aby początkujący użytkownicy mogli tam zadawać jakieś pytania - osoby z podobnym problemem będą mogły podzielić się rozwiązaniami, które np. u nich pomogły itd.

Jeśli ktoś założy temat, który jest w FAQ, to zablokować z podaniem linka do odpowiedniego FAQ - a po upływie np. kilku godzin lub dnia - automatycznie usunąć (można by napisać skrypt, który automatycznie usunie zablokowane pytanie po określonym czasie, jeśli będzie tam podany link do FAQ).
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez Bantu Nałogowiec (34,170 p.)
Zawsze można napisać takie FAQ, a potem je sukcesywnie aktualizować, nikt nikomu nie każe od razu pisać obszernej dokumentacji, ale fakt faktem, na napisanie czegoś takiego trochę czasu trzeba poświęcić.
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)
Można pisać FAQ, a do czasu ukończenia blokować/usuwać (czy co tam Moderatorzy zadecydują) takie tematy.
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Może zamiast jednej osoby, weźmie się za to jakaś grupa? Niech moderator zrobi listę pytań, a chętni mogą dobrowolnie wysyłać mu w wiadomości napisane przez siebie odpowiedzi. Drobna korekta, Ctrl+c, Ctrl+v i po cegiełce będzie się tworzyło. Skoro kiedyś stworzono tak linuksa, to i FAQ się pewnie da.
komentarz 18 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
+2 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez niezalogowany
Jeżeli usuniecie to ludzie nie zauważą i dalej będą umieszczali te same pytania. Chyba, że możecie wysłać tym użytkownikom powód usunięcie, czyli coś w stylu "Było, użyj opcji szukaj/używanie wyszukiwarki nie boli".

Problemem są też te głupie punkty za odpowiedzi, bo o ile faktycznie zdarzają się osoby, które odpowiedzą na to pytanie które już było przez przypadek, bo np nie kojarzyli go wcześniej, albo część w tym stylu, to część osób odpowiada "bo punkty".
+2 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Ja tam bym zamykał i grzecznie opie**** autora :) A jak notorycznie będą się takie pytania powtarzały to banik.Dodaj jeszcze pytanie co robić z tymi, którzy po uzyskaniu odpowiedzi ukrywają swoje pytania, bo wczoraj jeden zrobił tak dwa razy.
1
komentarz 6 stycznia 2016 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
edycja 6 stycznia 2016 przez efiku

1. Ukryć pytanie i napisać do autora by przeczytał FAQ i zadał pytanie ponownie

Ja tak robię i efekty są ;)

2 Odkrywać pytania :)


Weź pod uwagę to, że sekcja ukrytych tematów i odpowiedzi jest czyszczona regularnie. Więc ukryte pytania prędzej czy później będą kasowane. ;)
+2 głosów
odpowiedź 6 stycznia 2016 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
edycja 6 stycznia 2016 przez efiku
Jeżeli problem jest dokładnie taki sam, to kasować + napisać do gościa, aby użył wyszukiwarki.

BTW. @event15, taguj:


To nie pominę pytania takiego.
+1 głos
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez niezalogowany

Nie żeby coś, ale podobne pytanie już było :| Nie powtarzaj tematów, które już były ;) https://forum.pasja-informatyki.pl/59433/ciagle-pytania-losowanie-bez-powtorzen

To był oczywiście żart, chociaż jednak do tematu pasuje. A jeśli chodzi o powtarzające się pytania, to najgorsze jest to, że:

  • zajmuje to dość dużo miejsca, a nieskończone niestety nie jest
  • najbardziej to przeszkadza stałym użytkownikom, bo kto by chciał odpisywać to samo paręnaście (może i kiedyś nawet paręset) razy, a skoro ten ktoś jest stałym użytkownikiem, to znaczy, że ma dużą wiedzę i wie co mówi, a skoro się nie wypowie, bo pisał to samo ileś tam razy, to przez to traci się dobre odpowiedzi.

Ja się zgadzam z tym, żeby najpierw zamknąć pytanie i napisać do autora o błędzie (albo zamknąć po tym, jak autor nic nie poprawi). Jak to się będzie powtarzać, to nie że od razu banik, bo to jest lekka przesada, człowiek nie maszyna, może się pomylić. Jeśli znowu to się powtórzy i widać, że zrobił to umyślnie, albo po prostu "mu się nie chce", to wtedy może jakieś inne "kary" ;)

1
komentarz 25 grudnia 2015 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)

"człowiek nie maszyna, może się pomylić". Czyli bardzo dużo ludzi się myli by wykorzystać wyszukiwarkę która jest zaznaczona na czerwono  i parzy po oczach, ​a potem jeszcze raz się pojawia wyszukiwarka gdy napiszesz tytuł tematu ?

1
komentarz 25 grudnia 2015 przez niezalogowany
No, niestety nie każdy jest normalny ;)
+1 głos
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Normalnie bym powiedział, żeby przez kilka pierwszych dni tylko blokować i grzecznie informować, ale to się już tyle czasu przewija przez forum, że takie tematy należy natychmiastowo wyrzucać bez żadnego uzasadnienia, a i tak wszyscy będą wiedzieli o co chodzi. Ew. na priv jakieś info jeżeli widać, że osoba nowa na forum (chociaż to nie uzasadnia nie użycia wyszukiwarki - na każdym forum taka jest i nic w tym nadzwyczajnego).
+1 głos
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Ok - w takim razie uważam, że moderatorzy/redaktorzy powinni blokować temat -> pisać PW do autora z upomnieniem (ewentualnie przy zamknięciu tematu) -> dać mu dobę na poprawę -> następnego dnia usunąć temat.
0 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Więzienie albo kara śmierci.
komentarz 18 grudnia 2015 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Za słabe :D.
komentarz 18 grudnia 2015 przez event15 Szeryf (93,790 p.)

()ff12 znakow kmasz

1
komentarz 18 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
No taki temat. Forum skupia się na początkujących. Wiadomo, że w grupie początkujących będzie pełno osób niepotrafiących korzystać z google, wyszukiwarki forumowej oraz osób, które po prostu chcą indywidualnego wytłumaczenia. Jest to zrozumiałe i zupełnie naturalne.
komentarz 18 grudnia 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Co ma programowanie do umiejętności korzystania (albo w ogóle swiadomosci ze takie cos istnieje :| ) z Google? ;_;
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Nie programowanie, a forum początkujących. Na stackoverflow za takie pytania ludzie by zaminusowali, że aż by wstyd było. Tutaj, jako że jest dużo początkujących to będzie dużo pytań dla początkujących typowych. Początkujący często nie ma odruchów, żeby wyszukać informację, bo taka informacja często opatrzona jest mało zrozumiałym tekstem albo ścianą tekstu, której czytać się nie chce. Dlatego pytają i oczekują odpowiedzi na konkretne pytanie. Nie chcą szukać.
1
komentarz 18 grudnia 2015 przez writen Nałogowiec (29,060 p.)
Jak komuś się nie chce wyszukać w google i przeczytać treściwej informacji, którą znajdzie to niech od razu zrezygnuje. Lenistwo nie jest wytłumaczeniem. Lenistwo należy tępić.
1
komentarz 25 grudnia 2015 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
Tym bardziej w programowaniu

Podobne pytania

+14 głosów
3 odpowiedzi 749 wizyt
+38 głosów
7 odpowiedzi 1,593 wizyt
+16 głosów
4 odpowiedzi 1,111 wizyt

93,008 zapytań

141,975 odpowiedzi

321,256 komentarzy

62,350 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...