Witam
Chcialbym aby ktos pomogl mi znalezc blad ktory nie pozwala skompilowac programu. Przepisalem go podczas zajec ale cos jest nie tak. Z gory dziekuje
#include <iostream>
#include <math.h>
using namespace std;
// 1)
class Punkt {
private:
int x;
int y;
public:
int wezX() {
return this.x;
}
int wezY() {
return this.y;
}
Punkt() {
this.x = 0;
this.y = 0;
}
Punkt(int pX, int pY) {
x = pX;
y = pY;
}
}
// 0)
class Figura {
private:
int iloscWierzcholkow;
Punkt* wspolrzedneWierzcholkow;
public:
int wezIloscWierzcholkow () {
return this.iloscWierzcholkow;
}
int wezWspolrzedneWierzcholkow() {
return this.wspolrzedneWierzcholkow;
}
void ustawIloscWierzcholkow(int iloscWierzcholkow) {
this.iloscWierzcholkow = iloscWierzcholkow;
}
void ustawWspolrzedneWierzcholkow(Punkt* wspolrzedneWierzcholkow) {
this.wspolrzedneWierzcholkow = wspolrzedneWierzcholkow;
}
virtual double liczPole();
Figura(int iloscWierzcholkow) {
this.iloscWierzcholkow = iloscWierzcholkow;
this.wspolrzedneWierzcholkow = new Punkt[this.iloscWierzcholkow];
}
protected:
double liczDlugoscBoku(Punkt a, Punkt b) {
return = sqrt(pow(b.wezX - a.wezX, 2) + pow(b.wezY - a.wezY, 2));
}
}
// 2)
class Trojkat : Figura {
public:
double liczPole() {
int dlugoscA = liczDlugoscBoku(this.wezWspolrzedneWierzcholkow[0], this.wezWspolrzedneWierzcholkow[1]);
int dlugoscB = liczDlugoscBoku(this.wezWspolrzedneWierzcholkow[1], this.wezWspolrzedneWierzcholkow[2]);
int dlugoscC = liczDlugoscBoku(this.wezWspolrzedneWierzcholkow[2], this.wezWspolrzedneWierzcholkow[0]);
if (czyTrojkat(dlugoscA, dlugoscB, dlugoscC)) return 0;
double p = (dlugoscA + dlugoscB + dlugoscC)/2;
double s = sqrt(p*(p - dlugoscA) * p*(p - dlugoscB) * p*(p - dlugoscA));
return s;
}
private:
bool czyTrojkat(double a, double b, double c) {
return ((a + b) > c && (b + c) > a && (c + a) > b);
}
}
int main() {
int aX, aY, bX, bY, cX, cY;
cout << "Wprowadz wspolrzedne punktu A: ";
cin >> aX >> aY;
cout << "Wprowadz wspolrzedne punktu B: ";
cin >> bX >> bY;
cout << "Wprowadz wspolrzedne punktu C: ";
cin >> cX >> cY;
Figura figura = new Figura(new Punkt(aX, aY), new Punkt(bX, bY), new Punkt(cX, cY));
double pole = figura.liczPole();
if (pole == 0) {
cout << "Trojkat o podanych wspolrzednych nie istnieje";
} else {
cout << "Pole trojkata wynosi: " << pole;
}
}