• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rozbudowana ankieta na temat JavaScript - co sądzicie o wynikach?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
373 wizyt
pytanie zadane 14 grudnia 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)

Zanim ktoś mnie ewentualnie zhejtuje za (być może) źle wyciągnięte wnioski z poniższej ankiety, to proszę mieć na uwadze, że jestem początkującym i nie o wszystkim jeszcze wiem. Ba, o większości nowinkach i rzeczach związanych z JavaScript na pewno jeszcze nie wiem :)

 

Znalazłem dosyć rozbudowaną ankietę przeprowadzoną na ok. 5000 programistach.

https://ponyfoo.com/articles/javascript-developer-survey-results

Czy zgadzacie się z głosami, które stanowią większość w danym pytaniu :)?

  • Mnie delikatnie dziwi (jeśli dobrze wnioskuję), że biblioteka Lo-dash jest prawie na równi z jQuery jeśli chodzi o popularność. O ile nie należy sumować wyników dla jQuery 1.x i 2.x. Przecież na forach (zwłaszcza stackoverflow) najczęstszymi odpowiedziami (jeśli ktoś podaje kod pod bibliotekę) na jakiś problem, to podaje go w jQuery i czystym JS. Bardzo rzadko widuję Underscore, czy wspomniany Lo_dash - albo wszelkie do tej pory zapytania do Google w moim przypadku dużo łatwiej/szybciej rozwiązuje jQuery :)
  • Czyżby React wyprzedził Angulara? Albo to zależy od określonych czynników w jakich sytuacjach jeden framework jest lepszy od drugiego.
  • Ledwo (bo w tym roku została ustandaryzowana) wyszła specyfikacja ES6 (2015), a już na lato 2016r. ma wyjść ES2016 http://benmccormick.org/2015/09/14/es5-es6-es2016-es-next-whats-going-on-with-javascript-versioning/ Tylko, że jeszcze nie wszystkie funkcje ES6 zostały zaimplementowane do obecnych przeglądarek (zwłaszcza w wersji mobile) http://kangax.github.io/compat-table/es6/  O dziwo (przynajmniej dla mnie) iOS9 dużo lepiej wspiera ES6 niż Android