• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie gier w 3D

Object Storage Arubacloud
–1 głos
2,723 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2015 w C i C++ przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Cześć wszystkim,

Chciałbym się nauczyć tworzyć gry w 3D, ale nigdzie nie mogę znaleźć sensownych poradników. Z kursu prowadzonego przez Mirka nauczyłem się jedynie pisać proste programy konsolowe i czuję się, jakbym niczego się nie nauczył. Jest też seria poświęcona programowaniu obiektowym, ale gdy usłyszałem, że za wykorzystanie swojej pracy w celach komercyjnych muszę zapłacić, to zrezygnowałem z jego kursu. Wiem, że są biblioteki OpenGL i DirectX do tych celów, ale nie znam żadnych źródeł do nauki tych bibliotek. Proszę o nie namawianie mnie do programowania w 2D.

5 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 11 grudnia 2015 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
wybrane 17 października 2018 przez Eliro
 
Najlepsza
No to wybacz, ale jednak muszę Cię namówić do programowania w 2D, bo bezpośredni skok na 3D jest chyba nie najlepszym rozwiązaniem. Jeśli po przerobieniu kilku odcinków myślisz, że możesz tworzyć na tyle dobre programy, żeby móc je sprzedawać, to gratuluję :) Nie nastawiaj się na szybki zysk, lepiej zainwestować trochę więcej czasu w łatwiejsze rzeczy, żeby potem dać radę z tymi trudniejszymi. Jeśli jesteś na tyle dobry, że już byłbyś w stanie tworzyć gry trójwymiarowe, to biblioteki trójwymiarowe powinieneś opanować z ich dokumentacji. Jeśli chcesz możesz wykorzystać silniki typu Unreal Engine albo Unity.
+1 głos
odpowiedź 11 grudnia 2015 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)

(...)gdy usłyszałem, że za wykorzystanie swojej pracy w celach komercyjnych muszę zapłacić, to zrezygnowałem z jego kursu

No comment.

komentarz 11 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
No co? Dobrze mówi, bo Builder chyba w tysiącach złotych kosztuje. Jaki jest sens uczenia się czegoś takiego?
komentarz 11 grudnia 2015 przez Czort Nałogowiec (32,500 p.)
Ja zrozumiałem, że chodziło o kurs oop a nie Builder (cokolwiek to jest). Poza tym ja nie widzę nic złego w tym, żeby rzucić trochę grosza osobie od której się nauczyłeś tego na czym zarabiasz - oczywiście w granicach rozsądku.
komentarz 11 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)

 Poza tym ja nie widzę nic złego w tym, żeby rzucić trochę grosza osobie od której się nauczyłeś tego na czym zarabiasz 

O czym Ty mówisz? O tym, że jako młody programista będziesz mógł wypuścić aplikację, którą napisałeś za symboliczne 1000€ czy ileśtam? 

0 głosów
odpowiedź 11 grudnia 2015 przez niezalogowany
Jeżeli nie umiesz programować gier 2D, to nie nauczysz się dobrze pisać w 3D. W poradnikach do 3D zakłada się że rozumiesz wiele rzeczy z pisania gier 2D.

Jeżeli uczyłeś się jedynie z kursów Zelenta (a tak wynika z twojej wypowiedzi), to masz ogromne braki i odradzam ci z tą wiedzą wchodzić w gamdev bo po prostu polegniesz nawet w grach 2D.

Jeżeli chgodzi o 3D to nie znajdziesz wiele aktualnych kusów w języku polskim więc polecam ci poszukać ich w języku angielskim, jednak znowu: wiele rzeczy w 3D jest tylko nieco bardziej rozbudowane niż 2D, więc bez załapania o co chodzi w 2D nie załapiesz 3D.

W dzisiajszych czasach strony silników mają bardzo dobre tutoriale i dokumentacje więc tam polecam ci się rozejrzeć.
komentarz 11 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Nie umiem c#, a mówi pan że w UE4 można, więc lepiej bym robił w UE4?
komentarz 11 grudnia 2015 przez niezalogowany
UE4 to poziom wyżej zaawansowania niż Unity, będzie cię czekało dużo nauki na start (bawienie się demami, tutorialami, itd), w dodatku w UE4 zakłada się że C++ znasz na poziomie przynajmniej średnio-zaawansowany, więc jak sam uwazasz.

W przypadku Unity i C# to ja zaczynałem w tym pisać nie znając C# wcale i bazowałem jedynie na 2h materiałów live training, różnice pomiędzy C++ i C# są ale w tym przypadku nie są mocno odczuwalne.

Polecam obejrzeć ci po tutorialu dla początkujących z Unity i z UE4, sam zobacz w czym na pierwszy rzut oka będziesz się lepiej czuł:

Np:

http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/live-training-archive/making-angry-birds-style-game

https://www.youtube.com/playlist?list=PLZlv_N0_O1gauJh60307mE_67jqK42twB
komentarz 11 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)

Kurde, nie mogę się zdecydować laugh, z 1 strony unreal jest zaawansowany, ale jak pan mówi trudniejszy. Z drógiej nie umiem c# i nie wiem jak to będzie z unity

komentarz 11 grudnia 2015 przez niezalogowany
W takim razie pobierz oba, uruchom sobie przykładowe gry i zobacz w czym jest ci łatwiej połapać (oczywiście pobierz jakieś proste przykłady)
komentarz 11 grudnia 2015 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Kiedyś już robiłem w unity, i mi się to nizbyt podobało, ze względu na brak znajomości języka
0 głosów
odpowiedź 11 grudnia 2015 przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Skoro mam ogromne braki, bo uczę się jedynie z filmów Zelenta, to możecie mnie nakierować na odpowiednie kursy(linki wystarczą) zaczynając od początku przez programowanie 2D do 3D? Będę wdzięczny. Kiedyś próbowałem się uczyć z cpp0x i szczerze mówiąc nic nie rozumiałem i to było powodem przeniesienia się na kurs M. Zelenta.
komentarz 11 grudnia 2015 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Ja polecam darmową pozycję Od zera do gier koderahttp://www.cs.put.poznan.pl/arybarczyk/Kurs%20C++.pdf. Nazwa trochę myląca, bo jest to tylko kurs C++, ale po przeczytaniu go będziesz posiadał solidną podstawę do tworzenia gier, jak i jakichkolwiek aplikacji (bez dobrej znajomości języka ani rusz).

Możesz także zainwestować w jakąś profesjonalną książkę, ale to już zależy od ciebie.

Pozdrawiam

komentarz 11 grudnia 2015 przez niezalogowany

Z cpp0x nauczysz się dużo więcej niż od Zelenta, chociaż akurat on niektóre tematy przedstawia w przyjaźniejszy sposób.

Dobrą podstawą jest też wspomniany kurs Od zera do gier kodera (Megatutorial Xion'a). Z książek to możesz poczytać (pokartkować) Symfonię C++.

komentarz 11 grudnia 2015 przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Ten kurs to sztuka lania wody. Tyle jest tam napisane i prawie nic z tego nie rozumiem. Na dodatek w moim kompilatorze nie działa taki dziwaczny wynalazek jak 'void'. Mógłbym się przerzucić na visual studio, ale czytanie tego chińskiego wierszyka prędzej mnie zniechęci do programowania. Chodzi mi o książkę od zera do gier kodera.
komentarz 11 grudnia 2015 przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Dziś przeglądnąłem sobie cały kurs cpp0x i nie zauważyłem, żebym miał jakieś ogromne braki. Mam tylko kilka lekcji 3/4 do odrobienia jeśli chodzi o zwykły konsolowy C++. Być może wynika to z faktu, że kiedyś miałem też styczność z językiem C.
komentarz 11 grudnia 2015 przez niezalogowany
To w takim razie lepiej dla ciebie.

Przeglądałeś wszystkie poziomy kursu podstawowego + stl? Jeżeli tak, to polecam ci napisać chociaż 1 grę w np SFML i zobacz czy faktycznie wszystko dobrze przerobiłeś (np. Snake'a lub Tetris'a)
0 głosów
odpowiedź 11 grudnia 2015 przez pulson666 Stary wyjadacz (12,560 p.)
z unity fajnie sie tworzy gry i są dobre poradniki na necie. jedynie co to wymagania to c#

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 854 wizyt
–3 głosów
1 odpowiedź 609 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 223 wizyt
pytanie zadane 17 marca 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Lampards Obywatel (1,130 p.)

92,556 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...