• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kurs Java dla początkującego [sprecyzowane pytanie].

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
339 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2015 w Java przez Waasil Początkujący (450 p.)
Witam!

Nie chcę powielać tematów, ale stwierdziłem, że indywdualnie rozpatrzony przypadek, będzie najlepszą możliwością.

Jestem studentem geodezji. Jak już zdążyłem zauważyć, same studia nie wystarczą w przyszłości, dlatego postanowiłem rozpocząć dodatkową drogę rozwoju osobistego w postaci programowania. Po przeanalizowaniu różnych języków, mój wybór padł na Javę, gdyż zastanawiam się nad stworzeniem aplikacji na adroida (można w Javie programować na inne systemy mobilne?). Chciałbym, aby był to jakiś mobilny geoportal lub geolokalizator.

Na studiach mam jedynie styczność z bazami danych (SQL).  I tutaj pojawia się moje pytanie:

Czy przygodę z programowaniem w Javie powinienem rozpocząć przez tworzenie aplikacji działających na komputerze, a następnie przenieść się na urządzenia mobilne? Czy jest może szansa na rozpoczęcie od urządzeń mobilnych i z czasem przeniesienie się na aplikację na komputer?

Ułatwiłoby mi to prawdpopodobnie wybór jakiegoś kursu (chyba że macie coś godnego polecenia, dobrego pod kątem merytorycznym i dobierania przykładów, które wg. mnie są najważniejsze).

Liczę na Waszą pomoc! :)

3 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 8 grudnia 2015 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
edycja 8 grudnia 2015 przez Grzyboo
Na pewno warto zacząć od komputera, bo jest to dużo bardziej praktyczne i łatwiej testować. Inna sprawa to to czy w ogóle Java jest dobrym wyborem na pierwszy język.
komentarz 8 grudnia 2015 przez Waasil Początkujący (450 p.)